|
کدخبر: 107312

پیش بینی وضعیت بازار بورس برای فردا (۱۰ تیر)

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی من از بازار فردا، بازاری نوسانی است. بازار همچنان در محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد نوسان خواهد داشت و همه چیز به نرخ ارز بستگی دارد.

بورس پیش بینی وضعیت بازار بورس برای فردا (۱۰ تیر)

شاخص کل امروز پس از چند روز صعود پی‌درپی بالاخره با ریزش همراه شد. این در حالی است که شاخص کل ابتدای معاملات امروز، ۲۵ هزار واحد از ارتفاعش را از دست داد اما توانست در انتهای بازار این مقدار را به ۱۰ هزار واحد برساند.

فشار عرضه در معاملات امروز از دلایل منفی شدن بازار بود حال باید دید که بازار فردا نیز به روند نزولی امروز ادامه می‌دهد یا اینکه شاخص پس از یک روز اصلاح مجددا به مدار صعود بازمی‌گردد؟

نوسان‌ بازار ادامه‌ خواهد داشت

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در این باره به تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی من از بازار فردا، بازاری نوسانی است. بازار همچنان در محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد نوسان خواهد داشت و همه چیز به نرخ ارز بستگی دارد.

نرخ ارز در سطح ۲۰ هزار تومان به ثباتی نسبی رسیده و اکنون شرایط مشابه شرایط بازار در محدوده یک میلیون واحد است؛ این سطح هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ ارزشی برای شرکت‌ها حائز اهمیت است. در حال حاضر بازار منتظر است ببیند که آیا با خروج سرمایه مواجه می‌شود و بازارهای موازی چه واکنشی نشان می‌دهند؟

وی در ادامه سخنان خود افزود: آنچه که اکنون شاهد هستیم این است که نرخ دلار چندان کششی رو به پایین ندارد؛ برخلاف سال ۹۷ که نرخ دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان رسید و واکنش‌های سیاسی و رسانه‌ای در پی داشت، اما اکنون می‌توان گفت که این نرخ‌ها مقبولیت پیدا کرده‌اند چرا که ابزاری برای کاهش آن نیز وجود ندارد.

کلیت بازار فردا نوسانی است نه می‌توان گفت کاهشی شدید و نه افزایشی قابل توجهی است، بازار دست به دست می‌شود. آنچه که از لحاظ معامله‌گری مهم بوده این است که در یکی دو روز اخیر ما روند کاهش پول را در بازار شاهد نبودیم و در قیمت‌های منفی نیز حجم خوبی معامله شد و متقاضی چه در قیمت مثبت و چه منفی وجود داشت.

مهمترین عامل تعیین‌کننده روند بازار چیست؟

وی با اشاره به اینکه فشارها به حدی نبوده که قیمت‌ها محدوده پایین‌تری را ببینند مگر اینکه اتفاق خارج از بازار بیفتد، عنوان کرد: از نظر بنیادی نیز وقتی گزارش‌های ماهانه را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که قیمت سهم‌ها به سطح‌های گران رسیده‌اند اما نقدینگی همچنان پای کار بازار هست.

علی‌رغم اینکه ریسک بازار بالاست اما هنوز جایگزینی برای آن وجود ندارد و نقدینگی نیز چسبندگی خود را به بازار بورس حفظ کرده از این جهت به نظر می‌رسد که روند بازار، روند متعادل رو به بالا با محوریت سهام‌های ارزشی و بزرگ باشد.

نرخ ارز، گردش جریان معاملات و قیمت‌های جهانی فاکتورهای مهم بازار خواهند بود، همچنین ای تی اف‌های دولتی نیز در راه هستند اما در نهایت جریان پول است که نقش تعیین کننده‌تری دارد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • مردم ارسالی در

    آقا جان حکومتی که نفس مردم را بریده و دل ار را به ۶ برابر طی ۳ سال رسانده ، فاسد است.
    حکومتی که در بازار بورس به فک ر تامین کسری بودجه از جیب مردم میگردد. و منابع کشور را تاراج میکند.
    فاسد فی الارض میباشد. و حکمش مسئولانش با مفس د فی الارض است.
    در کشورهای دیگر هج وم منابع به بازار بورس باعث تامین منابع مالی صنایع شده و جهش تولید را ایجاد میکن د. اما در کشور ما فساد اقتصادی را در پیش دارد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها