|
کدخبر: 104759

تشکیل کمیته تخصصی نظارت بر بازار سرمایه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره اهمیت و اقبال عمومی به بازار سرمایه، از تشکیل کمیته بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی خبر داد.

بورس تشکیل کمیته تخصصی نظارت بر بازار سرمایه

احسان خاندوزی در جلسه‌ای با عنوان بازار سرمایه و آینده اقتصاد کشور از سری نشست‌های مجلس و اقتصاد با اشاره به ضرورت اصلاحات تقنینی و تقویت حوزه نظارتی مجلس در بازار سرمایه گفت: با توجه به جایگاه ویژه بازار سرمایه و اقبال عمومی در ماه های اخیر به این بازار یک کمیته تخصصی مستقل با رویکرد تفویت نظارت بر عملکرد و حوزه تقنینی بازار سرمایه ذیل کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل خواهد شد.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در حال حاضر یکسری زیرساختهای قانونی در حوزه بازار سرمایه وجود دارد اما بعضا فرآیندهای مربوط به حوزه عرضه و پذیرش شرکتها با کندی مواجه است که این موارد در دستور کار نظارتی کمیسیون اقتصادی قرار خواهد گرفت.

خاندوزی گفت: اگر بناست اصلاحات مربوط به قانون بازار سرمایه مصوب سال ۸۴ و یا قانون توسعه ابزارهای جدید مالی به مجلس ارسال شود بایستی همه این موارد در یک بسته سیاستی لحاظ شود.

وی افزود، از سوی دیگر اگر برای بهبود عملکرد بازار سرمایه به چند مصوبه کوتاه مدت و فوری نیاز است بایستی موارد کارشناسی در گفتگوهای مجلس و دولت در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص موارد تقنینی مرتبط با بازار سرمایه گزارشی را برای ارائه به کمیسیون اقتصادی مجلس آماده خواهد کرد.

در این جلسه رضاخواه و طغیانی دو عضو دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه تعدادی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه نیز حضور داشتند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر