|
کدخبر: 103735

بورس به سوی آینده روشن

محسن عباسی با بیان اینکه بازار سرمایه پس از چند روز اصلاح، روند صعودی خود را از سر گرفته است، گفت: به زودی خریداران جدید وارد بازار خواهند شد.

بورس بورس به سوی آینده روشن

محسن عباسی، کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به اینکه نقدینگی نتوانست بازاری غیر از بورس برای خود پیدا کند، تاکید کرد: اقدامات تشویقی و حمایتی دولت و حتی مجلس می‌تواند دورنمای بازار را برای سرمایه‌گذاران روشن تر کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در روزهای اخیر بعضی سرمایه‌گذاران تصمیم گرفته‌اند بخشی از سبد خود را تا فروکش کردن هیجانات، نقد کنند و عرضه‌های اولیه آتی تا چه حد در شکل گیری این رفتار دخیلند، گفت: مبلغی که برای تامین وجه خرید عرضه‌های اولیه مورد نیاز است چندان بالا نیست و به نظر من این عامل تاثیر چندانی ندارد. عمده دلیل نقد شدن، نگرانی از ریزش قیمت‌ها و از دست رفتن بخشی از سود سرمایه‌گذاران است که با رفع علائم و نشانه‌های اصلاح و بازگشت اعتماد به بورس، این نقدینگی به سرعت به چرخه معاملات برگشت.

این کارشناس بازار سرمایه، تصریح کرد: اطمینان بخشی در خصوص سهام عدالت مهم‌ترین عامل مهار‌کننده فروش است؛ البته رشد قیمت‌های بورس کالا، رشد قیمت نفت و موضع گیری‌های رئیس جدید مجلس نیز به کمک بورس خواهد آمد.

به گفته عباسی، درحال‌حاضر روند فروش بیشتر صنایع با توجه به رشد قیمت‌ها در داخل و رشد دلار همچنان مثبت است و بعد از ارائه گزارش‌های ماهانه، تخمین‌های بهتری روی صورت‌های مالی شرکت‌ها و سود شرکت‌ها می‌توان ارائه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره کامودیتی‌ها هم گفت: یکی از گروه‌های پر ظرفیت بازار گروههای مرتبط با کامودیتی‌ها هستند. در سطح جهانی علی رغم همه نوسانات، کامودیتی‌ها با رشد قیمتی مواجه بودند و تا حد زیادی اثرات منفی جنگ تجاری و کاهش رشد اقتصادی به دلیل کرونا را در قیمت‌ها جذب کردند، لذا به‌تدریج شاهد بهبود قیمت‌ها خواهیم بود.

 

منبع: سنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها