|
کدخبر: 100513

نحوه دادن وکالت فروش سهام عدالت

افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند به محض پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری آن استان در بورس و باز شدن نماد آن، درخواست وکالت برای فروش را به بانک بدهند.

بورس نحوه دادن وکالت فروش سهام عدالت

حسین فهیمی، سخنگو آزادسازی سهام عدالت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند به بانک‌ها وکالت فروش سهام خود را بدهند، گفت: افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ششم خرداد به بانک‌ها سفارش دهند.

وی ادامه داد: افرادی که روش غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند نیز می‌توانند به محض پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری آن استان در بورس و باز شدن نماد آنها، درخواست وکالت را به بانک بدهند با این تفاوت که در روش غیر مستقیم محدودیت ۳۰ درصد وجود ندارد و افراد می‌توانند وکالت تمام سهام خود را به بانک‌ها بسپارند.

فهیمی افزود: برای اینکه بتوان سهام این شرکت‌ها را معامله کرد باید نماد آنها در بورس باز شود. هنوز کار پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس تمام نشده و این شرکت‌ها هنوز بورسی نیستند، به محض اینکه نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس باز شود، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، بدون محدودیت درصد می‌توانند هم از طریق بانک و هم از طریق کارگزاری، سهام خود را بفروشند.

وی درباره زمان پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس، گفت: به‌تدریج از دهم خرداد به بعد، استان به استان کار پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس انجام می‌شود و امیدواریم پذیرش‌ها در کمتر از یک ماه انجام شود. این بخش در دست ما نیست بلکه خود شرکت‌ها باید کارهایی را انجام دهند و در بورس پذیرش بگیرند بنابراین زمانبندی آن در دست خود شرکت‌هاست.

سخنگو آزادسازی سهام عدالت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است قیمت سهام، زمانی که بانک آنها را می‌فروشد کم یا زیاد باشد، آیا مبلغی که به حساب سهامدارها واریز می‌شود تفاوت دارد یا میانگینی از فروش سهام در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: تمام سفارش‌ها در بانک تجمیع می‌شود و یک جا اعمال می‌شود گویی یک نفر در حال فروش سهام خود است.

وی ادامه داد: این فروش شبیه این است که یک نفر سهمش را برده است تا در بازار بفروشد یعنی بانک با یک سهامدار عادی، غیر از اینکه این سفارشات تجمیع می‌شود هیچ فرقی ندارد، بنابراین کارگزار، مصالح و منافع فروشندگان را در نظر می‌گیرد و اگر تقاضا برای خرید باشد این فروش را انجام می‌دهد و وجه را برای سهامدار واریز می‌کند.

فهیمی درباره احراز هویت برای دریافت کد بورسی نیز گفت: احراز هویت به صورت غیر حضوری و الکترونیکی درحال‌حاضر، انجام می‌شود، احراز هویت حضوری در سه مکان که عبارتند از؛ دفاتر پیشخوان، شعب بانک‌های سپه، ملل، آینده، صادرات، پارسیان، شهر، کشاورزی و به‌تدریج بانک‌های دیگر و دفاتر کارگزاری‌ها انجام می‌شود و امکان احراز هویت غیر حضوری نیز درحال‌حاضر در سایت وجود دارد.

فهیمی در پایان درباره کسانی که تصمیم به تغییر شیوه آزادسازی خود گرفته‌اند، گفت: تصمیم شورای بورس این است که همه سهامداران عدالت تا ۷ خرداد برای انتخاب نحوه آزادسازی سهام عدالت فرصت داشته باشند اما امکان لغو تصمیم وجود ندارد.

 

  • ناشناس ارسالی در

    ایامیشودسهام به روال قبلی بماند

  • سوگند ارسالی در

    من نه مستقیم نه غیر مستقیم پولی ندارم که برم خرج کنم واسه سهام خود دولت اگه حقمون و داد داده نداد هم که خدایی هم اون بالا هست من خرج بچه یتیمم و به زور درمیارم صبح تا شب کار میکنم تا یه لقمه نون حلال بهش بدم اخرشم کم میارم بخدا
    چ برسه ب اینکه برم پول خرج کنم واسه سهام

  • ناشناس ارسالی در

    مردم رو مسخره کردین بخدا.اول میگین مستقی م کنین ولسه فروش حالا ک مستقیم کردیم میگ ین غیر مستقیم میشه همشو فروخت .
    تا کی باید بازیچه ی دست شما نابلد ها باشیم

  • ساکن ایران ارسالی در

    آقا کل ایران شده کلاهبرداری اول که گفتن روش مستقیم حق فروش دارن حالا اون روش شده کامل روش مستقیم شده سی درصد آخر کلاهبرد اری هستین

  • ناشناس ارسالی در

    سلام آیا برای روش غیر مستقیم هم باید وارد سایت بشیم؟ و اعلام کنیم؟

  • جمال ملکیان ارسالی در

    من سهامم یه تومانی هرکی خاست میفروشم ۰۹۳۰۲۴۰۴۷۱۶

  • سهیلاخیاط عجمی ارسالی در

    با سلام من درسال۸۵درس میخوندم و بابام هم شغل آزادداشت وبرای سهام عدالت ماروثبت نام نکردن گفتن شغل بابام ثابت نیست نمی تونیم ثبت نام کنیم الان منوهمسرم کارگریم ومستاجریم ودرآمدخوبی نداریم لطفامارو هم تو ثبت نام سهام عدالت قراربدیدباتشکر

  • نعمت خانزادہ عنبران ارسالی در

    سلام خستہ کوشیش نوجوان عدالت ھنوز ٹبت نام نکردم مارا راھنمایی کنید خواھش میکنم بارش کر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها