|
کدخبر: 100123

پیشی گرفتن بازار سهام در برابر دلار + نمودار

بازارهای مالی در دومین ماه سال رشد قابل توجهی را به ثبت رساندند. بازار سهام در اردیبهشت ماه امسال بیش از سه برابر دلار بازدهی مثبت داشته است.

بورس پیشی گرفتن بازار سهام در برابر دلار + نمودار

با گذشت دو ماه از سال ۱۳۹۹، تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانست بیشترین سود را کسب کند بازار سهام بوده است. بازار سهام در اردیبهشت ماه امسال بیش از سه برابر دلار بازدهی مثبت داشته است.

در دومین ماه امسال در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که دلار با تقریبا ۱۰ درصد رشد قیمتی و سکه و طلا نیز با رشد تقریبا ۲۰ درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

بازرهای-مالی

بورس

بازار سهام در اردیبهشت ماه امسال بازدهی بیشتری نسبت به فروردین ماه را به ثبت رسانده است.

از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان آن بازار سهام با رشد بیش از ۴۲ درصدی همراه بوده است. شاخص کل بورس در ابتدای اردیبهشت ماه در سطح ۶۹۰ هزار واحد قرار داشت که با رشد ۴۲٫۹ درصدی بیش از ۲۹۶ هزار واحد افزایش یافت و در سطح ۹۸۶ هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام، اردیبهشت ماه امسال را با یک اتفاق مهم پشت سر گذاشت و آن عبور شاخص کل از مرز یک میلیون واحد بود که در اواخر این ماه رخ داد، اما با تغییر روند بازار، شاخص نتوانست جایگاه خود را در این کانال جدید تثبیت کند.

دلار

دلار پرونده خود را در فروردین ماه امسال با قیمت ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان بست اما در اردیهشت ماه قیمتی فراتر از آن را به ثبت رساند.

دلار در اردیبهشت ماه امسال افزایش قیمت خود را نسبت به فروردین ماه حدود پنج برابر افزایش داد و رشد بیش از دو هزار تومانی قیمت را به ثبت رساند.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای اردیبهشت ماه امسال ۱۵ هزار ۲۵۰ تومان بود با رشد ۱۳٫۵ درصدی در پایان اردیبهشت ماه در سطح ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفته است.

روند-بازارهای-مالی

طلا

قیمت طلا در اردیبهشت ماه امسال روند صعودی در پیش گرفت و در نهایت بازدهی ۲۱ درصدی را طی این دوره به ثبت رسانده که بیش از بازدهی فروردین ماه بوده است.

طلا در فروردین ماه امسال تنها ۱٫۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد، با رشد ۲۱٫۶ درصدی از ۶۱۰ هزار تومان در ابتدای اردیبهشت ماه امسال به ۷۴۲ هزار تومان در پایان اردیبهشت ماه رسیده است.

بیشترین میزان قیمت طلا در اردیبهشت ماه مربوط به آخرین روز این ماه و معادل ۷۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

سکه

قیمت سکه بهار آزادی نیز همانند طلا روند صعودی را در دومین ماه سال در پیش گرفته و در نهایت افزایش قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی را طی یک ماه به ثبت رسانده است.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای اردیبهشت ماه امسال شش میلیون تومان بوده و با رشد قابل توجه ۲۳٫۳ درصدی در پایان اردیبهشت ماه به هفت میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسیده است.

بیشترین میزان قیمت سکه بهار آزادی در اردیبهشت ماه مربوط به آخرین روز این ماه و معادل هفت میلیون و ۴۰۷ هزار تومان بوده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر