|
کدخبر: 99545

شرط پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ثبت درخواست ۸۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۸۹ هزار و ۹۲ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

بانک و بیمه شرط پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

مسعود بابایی درباره ارسال لیست بیمه مشمولان بیمه بیکاری ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به تامین اجتماعی اظهار کرد: مشخصات کامل مشمولان که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ در سامانه ثبت نام کرده‌اند، پس از پالایش توسط سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و از طریق این ادارات نیز به ادارات کل تامین اجتماعی استان ارسال شده است؛ ضمنا برای مشمولان و غیرمشمولان که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ ثبت نام کرده‌اند پیامک مبنی بر مشمول یا عدم مشمول بودن ارسال شده است.

تصمیم گیری درخصوص متقاضیان اردیبهشت در کارگروهی جداگانه

وی درباره پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای مشمولان بیمه بیکاری اردیبهشت ماه ۹۹ نیز گفت: در ارتباط با مشمولان اردیبهشت‌ماه قرار است در کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری شود.

شرط پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در عین حال شرط پرداخت مقرری بیمه بیکاری را مشمول بودن قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری دانست و گفت: کل مشمولان قانون کار که تابع قانون تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اتباع خارجی، خویش فرمایان، بازنشستگان و از کارافتادگان کلی مشمول بیمه بیکاری نیستند.

درخواست ۶۸۹ هزار نفر پذیرفته شد

بابایی درباره آخرین آمار متقاضیان بیمه بیکاری نیز گفت: تعداد کل ثبت نام‌کنندگان تا روز گذشته ۸۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر بوده که از این تعداد، ۶۸۹ هزار و ۹۲ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

وی در پایان در خصوص اعتبار تخصیص یافته برای کمک به صندوق بیمه بیکاری گفت: در تاریخ ۹۹.۱.۲۳ مبلغ ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده است که درحال‌حاضر احتمالا اسفند و فروردین‌ ماه پرداخت شود ولی اعلام شده که بخش دیگری از اعتبارات در ماه‌های آتی پرداخت خواهد شد.

پیش از این با ابلاغ نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل بخشی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه‌های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص پیدا کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    خدا نگذره ازتون پس کی میخواین پولی که خودمون دادیم و بهمون برگردونین.چرا نمی‌فهمن بابا شوهرم 3 ماهه بیکاره. با اسنپ هم که کار میکنه انقدر بنزین گرون کردین که هیچی برامون نمونه. شما پیرو کدوم دین و مذهبین؟ بچه م پوشک نداره، حتی نمیتونه قطره آهن براش بخرم. باید خودم یه چیزی بخورم که بهش شیر بدم. شوهر بدبختم هرچی می‌خره میده من بخورم که شیر داشته باشم پس خودش چی. خدا لعنت تون کنه. شماها از شکر و یزید هم بدترین. نوشدارو بعد از مرگ سهراب چه فایده.

  • کارگر ارسالی در

    من ثبت نام کرده بودم۱۱فروردین تا الآنم م نتظر بودم ۱ماه پیش پیام اومد که فعلا به ادارات مراجعه نکنید ب علت شیوع کرونا ولی اصلا نگفتن که به بنده تعلق نمیگیره!حالا با توجه به این خبر به من تعلق نمیگیره و نمی دونن چرا؟؟؟ در صورتی که من ۳ماه بیک ارم و جزو گروه های دریافت کنندس شرکتی که در آن کار میکنم حرفم اینه بعد این همه ت بلیغات دولت و چشم انتظاری ما تازه فهمیدم که سه ماه امیدواری الکی دادن به ما نمی‌ دونم این پیام رو منتشر می کنید یا نه ولی متاسفم برای دولت و این سیستم که من رو ب عد این همه چشم انتظاری بدون دلیل، حذف کر دن

  • بهرامی ارسالی در

    با عرض سلام الان یک هفته هست پیامک اومده شماره حسابتون را وارد کنید شماره حساب ه م دادم ثبت شده گفتند قبل عید فطر والا خب ری نشد الان یک روز هم از عید فطر میگذره من از بیکار شده های اسفند ماه هستم پس کی میخواند واریز کنند؟ بخدا حق کارگر خوزدن نداره اره پول به این زیادی هر روز تو حس ابتون بخوابه خدا تومن سود داره براتون ول ی ایا فکر اون بیچاره بدبختی را هم کردید که هزار مشکل داره. از بنده که گذشته ولی اگه خدایی هست و ما را میبینه ازتون نگذره

  • پریسامعصومی چنار ارسالی در

    باسلام برای همه دوستای من واریزشدولی برا ی من واریزنشدمیشه بگیدچرا؟حتی شماره حساب وشماره شباهم داد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها