|
کدخبر: 321601

مزایا و معایب سرمایه گذاری در صندوق های طلا

امروزه صندوق های سرمایه گذاری بورس به عنوان یکی از بهترین و پرسود ترین راه ها برای سرمایه گذاری محسوب می‌شوند. صندوق های سرمایه گذاری در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها در دارایی های ارزشمندی سرمایه گذاری کرده‌اند. به عنوان مثال صندوق سرمایه گذاری کالایی مبتنی بر طلا، اکثر دارایی های خود را روی طلا سرمایه گذاری می‌کند.

سرمایه گذاری روی طلا در حال حاضر به عنوان یکی از ایمن ترین و پرسود ترین روش های سرمایه گذاری محسوب می‌شود که به شما کمک می‌کند تا بتوانید ارزش سرمایه خود را در طولانی مدت حفظ کنید. حال با توجه به استقبال سرمایه گذاران از صندوق های سرمایه گذاری طلا، در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از مهم ترین مزایا و معایب سرمایه گذاری روی صندوق های طلا آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری طلا

اگر قصد دارید تا بخشی از سرمایه خود را به طلا تبدیل کنید و از نوسانات قیمتی آن سودی به دست بیاورید یا ارزش پول خود را در طولانی مدت حفظ کنید، صندوق های سرمایه گذاری طلا می‌توانند برای شما بهترین گزینه باشند. خرید و فروش واحد های صندوق های طلا و سرمایه گذاری روی آن ها می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را به شما معرفی می‌کنیم.

1-تنوع بالا صندوق های سرمایه گذاری طلا

در حال حاضر صندوق های سرمایه گذاری طلا تنوع زیادی دارند و هر فردی با توجه به نیاز و هدف خود از سرمایه گذاری، می‌تواند در این صندوق های مبتنی بر طلا سرمایه گذاری کند.

2-سرمایه گذاری آسان و بی دردسر

اگر در زمینه سرمایه گذاری و خرید و فروش طلا دانش و مهارت زیادی ندارید، صندوق های سرمایه گذاری طلا می‌توانند برای شما بهترین گزینه باشند. البته برای اینکه بتوانید در این نوع سرمایه گذاری بیشترین سود ممکن را به دست بیاورید، لازم است دانش و مهارت خود را در خصوص سرمایه گذاری روی طلا افزایش دهید. از این رو به شما پینشهاد می‌کنیم که دوره سرمایه گذاری طلا سایت ذهن بیدار را اصلا از دست ندهید.

3-سرمایه گذاری با میزان سرمایه های متفاوت

همچنین شما می‌توانید از طریق صندوق های سرمایه گذاری طلا بورس، با هر میزان سرمایه که داشتید سرمایه گذاری خود را شروع کنید. در واقع نیازی به سرمایه زیادی برای خرید و فروش طلا از طریق صندوق های سرمایه گذاری طلا ندارید!

4-کم ریسک و در عین حال پرسود

به طور کلی باید گفت که خرید و فروش و سرمایه گذاری روی طلا می تواند در کوتاه مدت ریسک زیادی داشته باشد! اما باید بدانید که صندوق های سرمایه گذاری طلا ریسک بسیار کمی دارند، زیرا مدیران این صندوق ها، تخصص و مهارت زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا دارند.

5-امنیت بیشتر در نگهداری

نگهداری کردن از طلا به شکل فیزیک در خانه کار سخت و دشواری است! همچنین ذخیره کردن آن در بانک نیز ممکن است برای شما هزینه هایی ایجاد کند. ولی صندوق های سرمایه گذاری طلا، خطرات مرتبط با دزدی یا گم شدن طلا را از بین می‌برند.

البته اگر می‌خواهید بهتر و راحت تر از سرمایه خود مراقب کنید و آن را افزایش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما در دوره آموزش هوش مالی شرکت کنید!

معایب صندوق های سرمایه گذاری طلا

با وجود مزایای زیاد صندوق های سرمایه گذاری طلا، این صندوق های سرمایه گذاری معایبی نیز دارند. آشنایی با معایب و مشکلات صندوق های طلا می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر سرمایه گذاری ریسک کمتری را تجربه کنید و در بلند مدت بتوانید موفقیت های زیادی را در مسیر سرمایه گذاری روی طلا به دست بیاورید.

1-نوسانات کوتاه مدت قیمت

با خرید واحد صندوق های سرمایه گذاری طلا در بورس، هر روز شاهد نوسان قیمت مثبت و منفی آن خواهید بود! هیجان های ناشی از نوسانات قیمت واحد های صندوق طلا ممکن است تأثیر منفی روی روان شما داشته باشند.

مخصوصا زمانی که روحیه معامله گری و سرمایه گذاری نداشته باشید، رصد روزانه قیمت ممکن است شما را خسته و دلزده کند. در این مواقع به شما توصیه می‌کنیم که از رصد قیمت طلا به طور روزانه پرهیز کنید و فقط روند سرمایه گذاری خود را ادامه دهید.

2-میزان سود پایین

سرمایه گذاری در صندوق های طلا به خصوص در کوتاه مدت نمی تواند سود زیادی را داشته باشد! به همین دلیل ممکن است برخی افراد به دلیل انتظارات زیادی که از سرمایه گذاری روی طلا دارند، پس از مدتی دلزده شوند.

3-تغییرات ناگهانی در قوانین

همچنین تغییرات ناگهانی در قوانین و مقررات مربوط به مالکیت و مالیات روی طلا ممکن است روی روان سرمایه گذاران تأثیر منفی داشته باشد.

4-ریسک قیمتی

از اصلی ترین معایب صندوق های سرمایه گذاری طلا، ریسک قیمتی آن است. قیمت طلا در کشور ما تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند نرخ ارز، تورم، تقاضا و عرضه، تغییرات در بازار های مالی و سیاسی قرار دارد! تغییر در هر کدام از این عوامل به طور ناگهانی، ارزش سرمایه گذاری شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند که همین موضوع ممکن است باعث نگرانی و عدم پشیبینی بازار در طول زمان شود.

از این رو برای اینکه بتوانید تحلیل درستی از بازار های مالی مخصوصا طلا داشته باشید و نوسانات قیمتی آن را پیشبین کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در دوره سرمایه گذاری روی طلا سایت ذهن بیدار شرکت کنید.

5-به سرمایه اولیه خود دسترسی نخواهید داشت

با سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورس ممکن است به سرمایه اولیه خود دسترسی نداشته باشید. برای مثال شما نمی‌توانید به راحتی به سرمایه خود دسترسی داشته باشید مگر اینکه سهام خود را بفروشید که این پروسه نیز زمان بر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل مزایا و معایب سرمایه گذاری روی صندوق های طلا را مورد بررسی قرار دادیم. شما باید برای سرمایه گذاری در هر زمینه ای، از قبل مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس تصمیم خود را قطعی کنید. سرمایه گذاری در صندوق های طلا بورس نیز از این قاعده مستثنی نیست!

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها