|
کدخبر: 314495

بیمه/دیه/قوه قضاییه

پرداخت دیه توسط سازمانهای بیمه گر سرعت گرفت

رییس کل دادگستری خراسان رضوی، درخواست تسریع در پرداخت دیه توسط شرکت‌های بیمه را مطرح کرد و بیان کرد: در برخی موارد، تأخیر در انجام این وظیفه باعث ضرر بیمه می‌شود.

بانک و بیمه  پرداخت دیه توسط سازمانهای بیمه گر سرعت گرفت

حجت الاسلام حمزه خلیلی در دیداری با مدیران شرکت‌های بیمه خراسان رضوی به مناسبت هفته بیمه، با تبریک این مناسبت، به کتاب "مسئله ربا و بانک به ضمیمه مسئله بیمه" نوشته استاد شهید مرتضی مطهری اشاره کرد. او اظهار داشت: در این کتاب، آیت الله مطهری به جنبه‌های فقهی بیمه پرداخته و تاریخچه و دیدگاه‌های فقهی در این زمینه را مورد بررسی قرار داده است. به مدیران بیمه توصیه شد که این کتاب را مطالعه نمایند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه شاهد تغییر ماهیتی در دنیای جدید هستیم، افزود: شیوه‌ها هم باید متناسب با این تغییر باشد.

وی با اشاره به حضور گسترده بیمه در زندگی مردم، گفت: احکام ما بدون پیوست عدالت، حکم نیست و در همه موارد، رسیدگی و احکام قضائی، نباید بدون رعایت عدالت انجام شود.

خلیلی بر انجام کامل تعهدات بیمه‌ها به مردم تاکید کرد و خطاب به مدیران شرکت‌های بیمه گفت: وقتی شما در مرحله اجرا، برای تحقق عدالت قیام نکنید و در کنار ما نایستید، دادگستری نمی‌تواند عدالت را اجرا کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: دادگستری بدون حمایت و مشارکت مردم نمی‌تواند عدالت را اجرا کند.

وی ادامه داد: در رابطه با بعضی مسائلی که مدیران شرکت‌های بیمه مطرح کردند، نیازمند پژوهش توسط خود بیمه هستیم تا بتوان مشکل را حل کرد.

خلیلی اظهار کرد: ساختارهای معیوب باید توسط خود شرکت‌های بیمه اصلاح شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین خواستار تسریع در پرداخت دیه توسط شرکت‌های بیمه شد و گفت: گاهی تأخیر در انجام این امر، به ضرر بیمه است.

وی با اشاره به موضوع عدالت ترمیمی که امروز در صنعت بیمه مطرح است، افزود: جایگاه بیمه در مرحله اجراست و اگر نقش برجسته بیمه نباشد، عدالت برقرار نمی‌شود.

خلیلی خطاب به مدیران بیمه ادامه داد: باید برای برقراری عدالت و افزایش امید در مردم، در کنار هم باشیم.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها