|
کدخبر: 314254

بیمه/خسارت/حق بیمه

۸ هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت بیمه ای این استان/داشتن جایگاه ششم بیمه ای

یک مقام ارشد شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی اعلام کرد که شرکت‌های بیمه استان در طول امسال تاکنون درآمدی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال داشته‌اند، که از این مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال به عنوان خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت شده است.

بانک و بیمه ۸ هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت بیمه ای این استان/داشتن جایگاه ششم بیمه ای

 یعقوب حاتمی در روز دوشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که درآمد بیمه‌ای خراسان شمالی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در استان ۶۰ درصد است، در حالی که این نسبت در سراسر کشور ۵۰ درصد است.

حاتمی توضیح داد: این شاخص بالا در استان به دلیل وقوع حوادث زیاد، به ویژه تصادفات جاده‌ای، در بخش حق بیمه تولیدی نسبت به تعهدات بیمه‌ای پرداختی وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی یادآور شد: در سال گذشته، ۱۴۹ پرونده فوتی در جاده بجنورد - جنگل گلستان رخ داد و مبلغی بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به عنوان خسارت به خانواده‌های فوتی پرداخت شد.

وی ضریب نفوذ بیمه در استان را ۲.۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری این ضریب ۱.۸۲ درصد است، و خراسان شمالی در این رتبه‌بندی جایگاه ششم را در کشور دارد.

حاتمی علت بالا بودن این ضریب در استان را فعالیت بیشتر شرکت‌های بیمه در این منطقه عنوان کرد و افزود: این ضریب به ازای حق بیمه تولیدی نسبت به تولید ناخالص داخلی در صنعت بیمه محاسبه می‌شود.

علاوه بر این، شرکت‌های بیمه در خراسان شمالی مبلغی بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال به عنوان خسارت پرداخت کرده‌اند.

صدور بیمه‌نامه‌های صنایع خراسان شمالی در تهران

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان شمالی اظهار کرد: متأسفانه برخی از صنایع، واحدهای تولیدی و کارخانه‌های خراسان شمالی بمتأسفانه برخی از صنایع، واحدهای تولیدی و کارخانه‌های خراسان شمالی بیمه‌های خود را در تهران صادر می‌کنند که این امر باعث کاهش ضریب نفوذ بیمه در استان می‌شود.

وی افزود: تمامی شرکت‌های بیمه در این منطقه شعبه‌هایی دارند و خدمات پس از صدور بیمه‌نامه نیز در استان ارائه خواهد شد.

استان خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع شده است، که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها