|
کدخبر: 312012

بورس کالا / خسارت خودرو / فروش خودرو

جزئیات مهم درباره پرداخت خسارت به متقاضاین خودرو از بورس

رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالا گفت: تا امروز برای تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراض، براساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.

زهرا حسین‌زاده تاخیر در تحویل برخی خودروهای فروخته شده در بورس کالا را مورد بحث قرار داده است. کنترل تضامین و وثایق عرضه کنندگان در اتاق پایاپای بورس کالا، بخش حیاتی از فرآیند کنترل پیش از عرضه محصولات است. این موضوع به عنوان شرط ضروری برای عرضه محصولات در نظر گرفته می‌شود و نقش بسیار مهمی در کنترل ریسک و عدم عمل به تعهدات دارد. این کنترل‌ها و مدیریت تضامین و وثایق، به منظور افزایش اعتماد خریداران و کاهش مشکلات و تاخیرهای مرتبط با تحویل خودروها صورت می‌گیرد.

او افزود: عرضه کنندگان خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه و پایاپای، تضامین لازم و مورد تایید از آن ها پیش از عرضه محصولاتشان در بورس کالا اخذ شده است.

 به گفته حسین زاده، طبق دستورالعمل ها، مشتریانی که موفق به تحویل به موقع خودروی خود در موعد مقرر نشدند و تا ۳۰ روز پس از سررسید، اعتراض خود را به شکل مکتوب از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان اخذ خسارت برای آنان فراهم شد.

رئیس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران، در پایان گفت: در همین راستا رسیدگی های لازم انجام و تا امروز برای تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراض، براساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها