|
کدخبر: 282197

چرا یک میلیون نفر بیمه درمانی ندارند؟

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه افراد بسیاری از فاقدین بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، گفت: طبق آمارها در حال حاضر بین ۵۰۰ هزارنفر تا یک میلیون نفر بیمه ندارند که یا مشکل هویتی داشته و یا از دهک بالا هستند.

بانک و بیمه چرا یک میلیون نفر بیمه درمانی ندارند؟

مهدی رضایی در همایش نقش پزشک خانواده در آینده نظام سلامت، با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت هوشمندسازی است، گفت: در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده و در استراتژی‌های سازمان این مساله پررنگ است. خوشبختانه سازمان بیمه سلامت ایران در بخش خدمات پایه به سمت هوشمند سازی حرکت کرده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه برای دیجیتال شدن باید فرآیندها اصلاح شود، افزود: دیجیتال شدن فعالیت‌ها کار مستمری است، ضمن اینکه در لایه دوم باید داده‌ها پردازش و تحلیل شود که این مورد هم در حال انجام است. همچنین در لایه سوم هوشمندسازی مدیریت مبتنی بر داده‌ها در دستور کار باشد، چرا که دنیا به سمت هوش مصنوعی پیش می‌رود.

وی ادامه داد: خدمات عمومی و پایه ۲ بخش دارد که سازمان بیمه‌گر تلاش می‌کند از تولید بیماری پیشگیری کند، هرچه سواد سلامت افزایش پیدا کند، بیشتر می توان به صرفه جویی منابع کمک کرد؛ البته باید در این بخش تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رضایی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در شرایط مناسبی قرار دارد، تاکید کرد: افراد بسیاری از فاقدین بیمه، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، لذا طبق آمارها در حال حاضر بین ۵۰۰ هزارنفر تا یک میلیون نفر بیمه ندارند که یا مشکل هویتی داشته و یا از دهک بالا هستند. البته در بسته های تحت پوشش ضعف هایی وجود دارد که بیمه به دنبال تقویت بسته های خدمات است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، ادامه داد: خوشبختانه سازمان بیمه سلامت در بخش تامین منابع مالی برای پوشش خدمات پایه در جذب منابع موفق بوده است.

وی با تاکید بر حمایت از پزشک خانواده گفت: پزشک خانواده پوشش فراگیر ایجاد کرده و دسترسی مردم به سطوح خدمتی را میسر می‌کند. همچنین تقدم پیشگیری بر درمان بوده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد؛ از سوی دیگر پزشک خانواده نظام سطح‌بندی خدمات را امکان پذیر می‌کند و نظام ارجاع شکل می‌گیرد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر