|
کدخبر: 310043

اختصاصی گسترش نیوز؛

همه چیز درباره بیمه ورزشی / آنچه شما نمی‌دانید!

همه ما با انگیزه بالا و برای رسیدن به تناسب اندام وارد باشگاه های ورزشی میشویم. اما حوادث ممکن است در هر مکانی بخصوص در زمان ورزش و در مکانهای ورزشی رخ دهد به تبع آن جراحات در این مکانها دوبرابر خواهد شد.

بانک و بیمه همه چیز درباره بیمه ورزشی / آنچه شما نمی‌دانید!

اگر شما هم برای بار اول است نام بیمه ورزشی به گوشتان میخورد باید بیان کنیم که این نوع بیمه برای افرادی است که در اماکن ورزشی و باشگاه های ورزشی وارد میشوند و باید هنگام ثبت نام در این باشگاهها هزینه ای را اضافه بر تایم استفاده از محیط باشگاه به مجموعه ورزشی پرداخت کند. اما بیایید تا بیشتر درباره این بیمه بدانیم:

همه ما با انگیزه بالا و برای رسیدن به  تناسب اندام وارد باشگاه های ورزشی میشویم. اما حوادث ممکن است در هر مکانی بخصوص در زمان ورزش و در مکانهای ورزشی رخ دهد به تبع آن جراحات در این مکانها دوبرابر خواهد شد. لذا باشگاه ها برای ایمنی ورزشکاران و کاهش هزینه های درمان باید بیمه ورزشکاران را در بدو ورود هر ورزشکار الزام کند. در این حالت فدراسیون پزشکی و ورزشی تعهد می‌کند هزینه‌های درمانی و غرامت، دیه نقص عضو یا فوت را براساس تعرفه های این بیمه‌نامه، پرداخت کند.

بیمه-ورزشی4

مزایای بیمه ورزشی چیست؟

اگر در هنگام ورزش و تمرین اتفاقاتی از قبیل خسارت بدنی و نقص عضو رخ دهد میتوانید از بیمه نامه استفاده کنید.

اگر تمدید به موقع در بیمه نامه ورزشی انجام شود ادامه درمان ورزشکار در سال بعد از آسیب نیز قابل انجام خواهد بود.

اگر سه سال متوالی بیمه ورزشی تمدید شود در صورت بروز حادثه تا پنج برابر تعرفه دولتی غرامت  قابل دریافت خواهد بود.

فرانشیز درمان ورزشکارانی که با دفترچه بیمه اقدام به درمان کرده‌اند، به صورت صد در صد پرداخت می‌شود.

علاوه بر دریافت غرامت درمان ورزشکاران دارای کارت بیمه از امکانات فدراسیون ورزشی میتوانند استفاده کنند مانند فیزیو تراپی، ارتوپدی، تغذیه، روانشناسی ورزشی و کلاس های آموزشی

ورزشکارانی که کارت بیمه ورزشی دارند، در صورت نیاز به عمل جراحی، هزینه کمتری برای عمل خود می‌پردازند.

ورزشکاران دارای بیمه تکمیلی می‌توانند پیش از ارائه مدرک‌های درمانی به فدراسیون، از بیمه تکمیلی خود هم بهره‌مند گردند.

۷۲ ساعت بعد از صدور کارت بیمه نامه ، تعهدات بیمه آغاز خواهد شد.

خدمات فیزیوتراپی، تغذیه، روانشناسی ورزشی، کلاس‌های آموزشی، ارتوپدی، MRI برای بیمه‌‌گزاران، رایگان است. آزمایش‌های پزشکی نیز با تخفیف همراه خواهد بود.

چه مواردی جزو تعهدات بیمه ورزشی نیست؟

تصادف رانندگی

هرگونه آسیب غیرورزشی که در زمان حضور در باشگاه‌ها یا ورزشگاه‌ها برای ورزشکار اتفاق بیفتد.

حمله قلبی، کلیوی، گوارشی، حتی اگر در زمان تمرین ورزشی رخ داده باشند.

جراحی‌های بی‌ارتباط با فعالیت ورزشی مانند آپاندیس و مشکلات استخوانی و عضلانی که به دلیل ورزش پیش نیامده باشند.

هزینه آمبولانس

داروهایی که ربطی به آسیب ورزشی ندارد.

انواع پروتز، اندام مصنوعی، عصا، عینک و…

داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند

مواردی از صورتحساب بیمارستان مانند هزینه همراه که ضروری نیست

روش‌های درمانی غیرپزشکی مانند طب سوزنی و هومیوپاتی

عمل زیبایی و جراحی پلاستیک

مدت اعتبار بیمه ورزشی چقدر است؟

هر کارت بیمه ورزشی یک سال اعتبار دارد و پس از آن دوباره باید اقدام به پرداخت حق بیمه و دریافت کارت جدید کرد. ورزشکاران می بایست به محض پایان اعتبار بیمه نامه های ورزشی خود به سایت بیمه ورزشی ۱۴۰۲ به نشانی insurance.ifsm.ir مراجعه کرده و مراحل تمدید ثبت نام خود را به انجام برسانند. در حال حاضر هزینه این بیمه نامه حدود ۹۶ هزار تومان است.هزینه بیمه ورزشی و مدت اعتبار آن برای تمامی ورزشکاران از آماتور گرفته تا حرفه‌‌ای، با یکدیگر برابر است. ضمنا هیچ محدودیت سنی برای ورزشکاران وجود نخواهد داشت واز کودک خردسال ۴ ساله تا سالمند ۹۰ ساله میتوانند برای این بیمه اقدام نمایند.

بیمه-ورزشی

روش استفاده از بیمه ورزشی

در صورتیکه  ورزشکار هنگام تمرین در باشگاه یا در زمان کوهنوردی و… دچار آسیب شد، تا دو هفته زمان خواهد داشت تا فرم گزارش حادثه ورزشی را پر کند و آن را به هیئت پزشکی ورزشی استان خود ارائه کند. پس از گرفتن امضا و تایید مسئولانی که در فرم بیمه مشخص شده است، می‌توان به دریافت حق بیمه اقدام کرد. ورزشکار تا سه ماه پس از آسیب‌دیدگی می‌تواند مدارک پزشکی مربوط به هزینه‌های درمانی خود را به فدراسیون ارائه کند.

اگر در طول درمان، غیرورزشی بودن آسیب یا وقوع آن قبل از زمان عضویت اثبات شود، گزارش نوشته شده باطل خواهد شد و فدراسیون دیگر هزینه‌ای را برای درمان قبول نخواهد کرد.

ورزشکاران باید دقت کنند ککه باید در باشگاههایی تمرین کنند دارای مجوز لازم است و درغیر اینصورت بیمه تعهدی در برابر وی نخواهد داشت حتی اگر کارت بیمه درمان نیز داشته باشند.

غرامت فوت فقط شامل ورزشکارانی می‌شود که دارای حکم رسمی مأموریت یا معرفی‌نامه رسمی باشند. در سفرهای درون شهری مشمول این مورد نخواهد شد. غرامت فوت به وراث قانونی فرد پرداخت خواهد شد. همچنین غرامت نقض عضو دائم باید به تأییدیه پزشکی قانونی برسد.

بیمه-ورزشی5

چگونه خسارت خود را از بیمه ورزشکاری بگیریم؟

نکاتی که ورزشکاران باید در خصوص دریافت خسارت ورزشی خود بدانند:

همانطور که ذکر شد برای دریافت غرامت از فدارسیون ورزشی حداکثر تا دو هفته زمان خواهید داشت که با مراجعه به هیئت پزشکی و ورزشی شهرستان خود و باتحویل مدراک گزارش حادثه را بطور رسمی به فدراسیون اعلام کنید.

کادر پزشکی یا پزشک معتمد یا پزشک مسابقات بعد از تکمیل کامل و دقیق فرم توسط مسئولان باشگاه، مربیان یا سرپرست مسابقات، صحت اطلاعات را تایید نمایند.

سخن پایانی

ورزشکاران در هر سطحی که باشند نیاز به بیمه دارند.  از مزایای بیمه ورزشی گفته  شد و با هزینه اندکی از بیمه نامه شما خواهید توانست  با خیال راحت از ورزش خود لذت ببرید.بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ورزشکار در ایران وجود دارد. این آمار رفته رفته در حال افزایش است.

“هیچ وقت نمی‌شنوید ورزشکاری در حادثه‌ای فجیع، حس بویایی‌اش را از دست بدهد. اگر کائنات تصمیم بگیرد درسی دردناک به ما انسان‌ها بدهد، که البته این درس هم به هیچ درد زندگی آینده‌مان نخورد، مثل روز روشن است که ورزشکار باید پایش را از دست بدهد، فیلسوف عقلش، نقاش چشمش، آهنگساز گوشش و آشپز زبانش را.”

امید است که هیچ آسیبی به کسی وارد نشود، اما باید بپذیریم که اتفاقات و حوادث در دنیای ما اجتناب ناپذیرند. پس خرید و تمدید کارت بیمه ورزشی خود را بصورت جدی پیگیری کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها