|
کدخبر: 296209

رونمایی از طرح "نذر علمی" بانک قرض الحسنه مهر ایران

بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران و بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تفاهم نامه ای را به امضا رساندند که بر اساس آن هر ایرانی می‌­تواند از یک تا ۳۰۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد دریافت کند و با اهدا به بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در نذر علمی مشارکت کند.

بانک و بیمه رونمایی از طرح "نذر علمی" بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض­‌الحسنه مهر ایران درباره جزئیات طرح مردمی نذر علمی، گفت: در روند اجرایی این طرح هریک از افراد جامعه می‌توانند با مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه مهرایران در سراسر کشور از یک تا ۳۰۰ میلیون تومان وام بدون ضامن و بدون کارمزد با اقساط ۶ تا ۴۸ ماهه دریافت کنند که پس از انجام مراحل؛ وام از طرف بانک به بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) منتقل شده و متقاضیان اقساط این وام را پرداخت خواهند کرد.

سعید شمسی نژاد همچنین در مورد معوقات احتمالی افزود: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) اعلام کرده است در صورت به تعویق افتادن اقساط این بنیاد معوقات را به بانک پرداخت می­‌کند.

وی با اشاره به همکاری­‌های قبلی با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) مطرح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گام­‌های متعددی را برای حمایت از علم و فناوری برداشته است که به عنوان نمونه می‌­توان به حمایت از صندوق سرمایه‌­گذاری و موقوفات جایزه مصطفی(ص) اشاره کرد. این صندوق بورسی مبالغی را از آحاد مردم به صورت هبه و یا قرض از خیرین جمع‌­آوری می­‌کند که بانک قرض الحسنه مهر ایران هم در این صندوق مشارکت داشته است.

وی در مورد همکاری­‌های آتی نیز افزود: بانک قرض‌­الحسنه مهر ایران با سازمان اوقاف و بورس در حال بررسی بحث سهام و دارایی‌­های مالی است که با طراحی روند اجرایی آن در بخش وقف سهام هم فعال خواهیم شد.

در این جلسه سیدعلی عمرانی، مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) نیز گفت: تا قبل از اجرایی شدن این طرح، در جامعه خادم المصطفی(ص) شعار «هر مسلمان یک سهم برای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام» را داشتیم. امروز با استفاده از ظرفیت‌­های بانک قرض­‌الحسنه مهر ایران امیدواریم که در این طرح به شعار «یک میلیون نفر، یک میلیون نذر علمی» دست یابیم که بتوانیم فعالیت­‌های بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) را گسترش دهیم.

وی افزود: این طرح محدود به ایران نیست، ما افرادی از کشورهای دیگر داریم که علاقه‌­مند به حمایت از بنیاد مصطفی(ص) هستند و این اشتیاق در کشورهای دیگر نیز وجود دارد؛ اما با توجه به مشکلاتی که در روند جابه­‌جایی منابع وجود دارد، در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت­‌های بانک قرض­الحسنه مهر ایران، این ظرفیت را نیز فعال کنیم.

مدیر اجرایی بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در ادامه اظهار کرد: جوایز علمی دنیا به دولتها وابسته نیستند و از منابع مردمی در توسعه علم و فناوری کمک می‌­گیرند. ما در بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) کارهای مختلفی انجام می­‌دهیم که در راس آن می‌­توان جایزه مصطفی(ص) را نام برد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها