|
کدخبر: 284731

آرامش در بازار ارز / سیاست جدید دولت ترمز دلار را کشید

قیمت دلار امروز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ همانند هفته پیش در کانال ۴۰ هزار تومانی باقی مانده است. کارشناسان معتقدند این ثبات قیمتی ناشی از ارزپاشی دولت در بازار است.

بانک و بیمه آرامش در بازار ارز / سیاست جدید دولت ترمز دلار را کشید

قیمت دلار امروز مطابق با هفته گذشته همچنان در کانال ۴۰ هزار تومانی به سر می‌برد و در لحظه تنظیم این گزارش ۴۰ هزار و ۸۷۰ تومان قیمت خورده است.

به نظر می‌‌آید دولت با سیاست ارزپاشی در این مدت سعی در کنترل نرخ ارز داشته است، اما باید توجه داشت سیاست تثبیت قیمت دلار و ارزپاشی بدون مهار تورم و حل کردن مشکلات جانبی اقتصاد کلان، در بلندمدت قیمت این اسکناس آمریکایی را در مسیر افزایشی قرار می‌هد.

از سمت دیگر نیز برخی از کارشناسان شواهدی برای کمبود ارز در کشور دارند و معتقدند منابع تامین ارزی در کشور نیز در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد؛ همین امر عاملی است برای اینکه دولت نتواند این ارزپاشی را در طولانی‌مدت ادامه دهد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

امروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی ۳۹ هزار و ۱۷۱ تومان قیمت خورده است. قیمت دلار صرافی ملی هم امروز در سمت فروش ۳۹ هزار و ۳۲۱ تومان و در سمت خرید ۳۸ هزار و ۹۲۸ تومان تعیین شده است.

وضعیت دلار در بازارهای همسایهدر روزهای اخیر و با نوسان قیمت دلار، قیمت دلار سلیمانیه و هرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پیش از این دو هاب به بازار ایران سیگنال می‌داده‌اند.

در حال حاضر قیمت دلار هرات ۴۰ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت دلار سلیمانیه ۴۰ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شده است.

از سمتی دیگر قیمت درهم نیز ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومان است و دلار درهم نیز ۴۱ هزار و ۶۵۴ تومان برآورد می‌شود. گفتنی است در حال حاضر درهم تاثیر زیادی بر قیمت دلار در بازار آزاد ایران دارد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها