|
کدخبر: 283371

کف قیمت دلار چقدر است؟

در معاملات شنبه بازار ارز شاهد این بودیم که خریداران خیلی پایین می‌خریدند، به قول خود معامله‌گران یکسری‌ها مفت‌بری می‌کنند. البته فاصله خرید و فروش هم در بازار زیاد شده بود. مثلا در سکه این فاصله حتی به ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسید.

در معاملات روز گذشته بازار ارز، «بازار فواره‌ای بالا رفت و سرسره‌ای پایین آمد»، این توصیف معامله‌گران از ۴۸ ساعت پر افت و خیز بازار ارز است.

ریزش قیمت دلار هرات

بعد از تغییر رییس کل بانک مرکزی دلار هرات در پشت خطی جمعه، هزار تومان ریخت. این کاهش در روز شنبه ادامه داشت و دلار هرات در ۳۹ هزار و ۱۵۰ تومان روز را به پایان رساند. اما باز هم این پایان کار نبود و دلار در معاملات پشت خطی حتی وارد کانال ۳۸ هزار تومان هم شد.

فشار فروش در بازار ارز بعد از آمدن فرزین

حال و هوای بازار شنبه اینگونه بود که فشار فروش زیاد بود. نکته‌‌ چنین بازاری این است که در ریزش هیجانی و افزایش هیجانی نرخ‌ها خیلی متنوع می‌شوند، خصوصا نرخ خرید.

مُفت بری در بازار دلار

همچنین در معاملات شنبه بازار ارز شاهد این بودیم که خریداران خیلی پایین می‌خریدند، به قول خود معامله‌گران یکسری‌ها مفت‌بری می‌کنند. البته فاصله خرید و فروش هم در بازار زیاد شده بود. مثلا در سکه این فاصله حتی به ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسید.

بازارهای متنوع روسای کل!

معامله‌گران می‌گویند هر رییس می‌آید یک بازار برای خودش ایجاد می‌کند. در دوره بهمنی بازار مبادله‌ای راه افتاد، در دوره سیف نیما، در دوره همتی متشکل، در دوره صالح‌آبادی توافقی، حال فرزین هم از مرکز مبادله صحبت می‌کند.

البته شنیده می‌شود فرزین قصد دارد نرخ‌های متفاوت را جمع کند و فقط نرخ نیما و نرخ مبادله را به جریان بیندازد و کم‌کم این دو نرخ را به هم نزدیک کند.

تحلیل ها از سیاست ارزی فرزین

معامله‌گران درمورد سیاست‌های ارزی فرزین در یک مورد متفق‌القول بودند، فرزین کف قیمت دلار را روی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بست. با اینحال آن‌ها اعتقاد داشتند رییس کل جدید اگر به جای کاهش قیمت تمرکزش را بر مدیریت نوسان بگذارد بهتر است.

حمله سفته بازان نزدیک است؟

چون کاهش قیمت ممکن است با حمله جدید سفته‌بازی همراه شود و با بخشی از واقعیت‌های اقتصادی ایران همخوانی نداشته باشد. اما کاهش دامنه نوسان ثبات را بر بازار حاکم می‌کند و حتی سفته‌باز‌ها را در دامنه نوسانی محدود خسته می‌کند.

کف قیمت دلار چقدر است؟

با کاهش نرخ در بازار شنبه دوباره معامله‌گران درباره اینکه کف بازار کجاست به بحث نشستند. اغلب معامله‌گران کف قطعی دلار را ۳۷ هزار تومان می‌بینند و می‌گویند که باتوجه به شرایط اقتصادی و چاپ پول و تورم دیگر پایینتر از این نمی‌رود. این دسته معتقد بودند اگر پایینتر هم برود به صورت هیجانی خواهد بود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر