|
کدخبر: 277497

چگونه بیمه شخص ثالث ماشین را آنلاین تمدید کنیم؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای رانندگان خودرو می باشد که هر ساله باید آن را تمدید کنند. در صورتی که افراد این بیمه نامه را تمدید نکنند، جریمه شده و سبب ایجاد مشکلات زیادی خواهند شد. از این رو رانندگان ملزم هستند حتی با وجود داشتن دغدغه های زیاد و گرفتاری های مختلف، در زمان مشخص نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث اقدام نمایند. شاید برای خیلی از افراد رفتن به نمایندگی بیمه و تمدید حضوری بیمه شخص ثالث، سخت و زمان بر باشد. در این صورت می توان این نوید را به تمام مالکان خودرو داد که می توانند اینترنتی و به صورتی آنلاین بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید کنند.

چگونه بیمه شخص ثالث ماشین را آنلاین تمدید کنیم؟

بیمه شخص ثالث چه مواردی را پوشش می دهد؟

قبل از پرداختن به هر چیزی بهتر است کمی درباره بیمه شخص ثالث و مواردی که تحت پوشش این بیمه قرار دارند صحبت کنیم. در بیمه شخص ثالث، اشخاص ثالث شامل تمام افرادی می شوند که در حادثه رانندگی خسارات جانی و یا مالی دیده اند. البته راننده مقصر جزو اشخاص ثالث محسوب نمی شود و برای جبران خسارات متحمل شده باید از بیمه حوادث به همراه بیمه شخص ثالث بهره مند گردد. در بیمه شخص ثالث تمام خسارات جانی و مالی وارده بر خودرو و یا سایر اموال اشخاص ثالث از طرف شرکت بیمه مربوطه پرداخت خواهد شد. در خسارت های جانی، سقف پرداخت هزینه ها بر اساس مبلغ دیه در ماه های حرام تعیین می شود. در مورد خسارات مالی نیز باید بگوییم که سقف پرداخت هزینه ها در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است، اما در حالت کلی حداقل پوشش مالی که در سال 1400 توسط بیمه مرکزی تعیین شده است 16 میلیون تومان می باشد.

تمدید بیمه شخص ثالث

افرادی که قصد دارند به صورت آنلاین بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید کنند، ممکن است با برخی ابهامات مواجه شوند. یکی از ابهامات و سوال هایی که برای افراد پیش می آید این است که، آیا با تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه از بین می رود؟ این نگرانی زمانی شدت می یابد که تعداد سال های تخفیف زیاد باشد و تخفیف مبلغ قابل توجهی داشته باشد. در جواب باید بگوییم که در روند خرید و تمدید بیمه شخص ثالث به صورت اینترنتی، افراد می توانند تعداد سال های تخفیف خود را وارد کنند و این تخفیف برای ان ها حفظ می شود و همچنین تخفیف جدید نیز به آن اضافه می گردد.

از دیگر ابهاماتی که برای افراد در تمدید بیمه ثالث وجود دارد این است که آیا در صورت تعویض شرکت بیمه، تخفیف بیمه از بین می رود یا خیر؟ در صورتی که افراد از شرکت بیمه قبلی خود رضایت نداشته باشند و یا بخواهند برای دریافت پوشش های مالی بالا تر، شرکت بیمه خود را عوض کنند، به راحتی می توانند در زمان تمدید، بیمه خود را از شرکت جدید دریافت کرده و تمامی تخفیف های خود را به بیمه نامه جدید انتقال دهند.

تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث

افراد برای خرید و یا تمدید بیمه شخص ثالث به صورت حضوری باید با در دست داشتن مدارک شخصی و بیمه نامه خود به نمایندگی بیمه مورد نظر مراجعه کنند. سپس تغییرات جدید بیمه نامه را بررسی کرده و فرم مربوط به تمدید بیمه نامه را تکمیل می کنند. مراجعه حضوری سبب اتلاف وقت افراد و ایستادن در صف های طولانی و همچنین ماندن در ترافیک خواهد شد. از این رو خیلی از افراد ترجیح می دهند این کار را به صورت اینترنتی انجام دهند. بیمه بازار امکان تمدید بیمه شخص ثالث را به صورت آنلاین فراهم کرده تا افراد بتوانند به راحتی و بدون تحمل صف و ترافیک امور بیمه ای خود را در منزل و یا محل کار خود انجام دهند. افراد علاوه براین می توانند برای محاسبه بیمه بدنه خودروی خود نیز به سایت بیمه بازار مراجعه کرده و استعلام قیمت بگیرند.

چه زمانی بیمه شخص ثالث را تمدید کنیم؟

یکی از سوالات و دغدغه هایی که برای رانندگان در جهت تمدید بیمه شخص ثالث وجود دارد، این است که چه زمانی باید بیمه خود را تمدید کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بهتر است یک هفته مانده به تاریخ سررسید بیمه قبلی، بیمه جدید را خریداری کنید. در این صورت بیمه جدید بلافاصله پس از سررسید بیمه قبلی فعال خواهد شد. نکته قابل توجهی که در این جا وجود دارد این است که مادامی که مدت بیمه قبلی به پایان نرسیده است، خودور افراد تحت پوشش بیمه قدیمی قرار دارد. در این حالت اگر افراد در بازه زمانی بین خرید بیمه جدید و سررسید بیمه قدیمی دچار سانحه تصادف شوند و مقصر باشند، خسارت وارده از بیمه قدیمی آن ها کسر خواهد شد.

نحوه تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث

برای تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث شما می توانید به سایت بیمه بازار مراجعه کرده و در آن جا اطلاعات درخواستی را وارد کنید. این اطلاعات عبارتند از: نوع خودرو، مدل خودرو، سابقه بیمه، سال ساخت، سابقه خسارت، عدم خسارت و ... . وارد کردن اطلاعات ذکر شده برای صدور هر چه دقیق تر بیمه نامه هستند و توصیه می شود در ورود این اطلاعات دقت کافی را داشته باشید. در صورت بروز اشتباه در ورود اطلاعات می توان قبل از نهایی کردن درخواست آن ها را اصلاح نمود.

پس از وارد نمودن اطلاعات، صفحه ای برای شما باز می شود که در ان می توانید بیمه های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین بیمه را مناسب با شرایط خود انتخاب کنید. همچنین می توانید پوشش مالی بیمه شخص ثالث خودروی خود را تغییر دهید. پس از وارد کردن تمام اطلاعات خواسته شده و انتخاب بیمه مورد نظر، در نهایت به صفحه پرداخت هدایت می شوید و پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، بیمه نامه شما در همان روز صادر می شود و پس از سررسید بیمه قبلی، بیمه جدید آغاز خواهد شد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها