|
کدخبر: 262699

آیا قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه تفاوت دارد؟

بانک و بیمه آیا قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه تفاوت دارد؟

موتورسیکلت هم مانند دیگر وسایل نقلیه باید بیمه مخصوص به خود را داشته باشد. در اینصورت می‌تواند در زمان وقوع حوادث رانندگی خسارت وارد شده را به بیمه‌گذار پرداخت کند. یکی از مهم‌ترین بیمه‌هایی که حتما باید در زمان خرید موتورسیکلت نسبت به خرید آن هم اقدام کنید، بیمه شخص ثالث است. در این مطلب با ما همراه باشید تا در رابطه با بیمه موتورسیکلت و نحوه خرید آن بیشتر اطلاعات بیشتری به دست آورید.

بررسی پوشش های بیمه موتورسیکلت

رانندگی با موتور سیکلت می‌تواند خطرات بسیاری برای سرنشینان آن به همراه داشته باشد. رانندگی با موتور سیکلت در مقایسه با رانندگی با خودرو ریسک بسیار بالایی دارد. بسیاری از موتورسواران گواهینامه موتور سیکلت ندارند و همین موضوع عواقب توقیف آن را دوچندان خواهد کرد. در صورتی که موتورسیکلت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شود، به پارکینگ منتقل خواهد شد.

موتور سیکلت هم مانند دیگر وسایل نقلیه دارای دو نوع بیمه می‌باشد. بیمه بدنه موتورسیکلت و بیمه شخص ثالث موتور سیکلت ازجمله بیمه‌هایی است که در زمان خرید موتور باید نسبت به خرید آن هم اقدام کنید.

بیمه بدنه موتورسیکلت

 بیمه بدنه موتورسیکلت تمام خسارت وارد شده به موتور را در حوادث انفجار و آتش گرفتن موتور، سرقت موتور، تصادف و برخورد با جسم متحرک یا ثابت را بر اساس آنچه در بیمه نامه عنوان شده است پرداخت می‌کند.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

 بیمه شخص ثالث برخلاف بیمه بدنه خسارت وارد شده به سرنشینان خودرو را پرداخت خواهد کرد. به دلیل ریسک بالایی که در رانندگی با موتورسیکلت وجود دارد بسیاری از موتورسواران خرید بیمه شخص ثالث را به خرید بیمه بدنه ترجیح می‌دهند. در بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، اگر فردی که در ترک موتورسوار بوده آسیب ببیند باید خسارت خود را از بیمه‌گذار(مقصر) دریافت کند.

قیمت بیمه موتورسیکلت چقدر است؟

قیمت نهایی بیمه موتورسیکلت با توجه به سیلندرها می‌تواند متفاوت باشد. بیمه مرکزی برای تخصیص حق بیمه، موتورسیلکت‌ها را به چهار دسته تقسیم کرده است: موتورسیکلت گازی، موتورسیکلت دنده‌ای تک سیلندر، موتورسیکلت دو سیلندر و بالاتر، موتور سیکلت سه چرخ و سایدکار.

برای مشخص کردن بیمه موتورسیکلت عوامل مختلفی می‌توانند روی هزینه نهایی تاثیرگذار باشند. این عوامل می‌توانند هزینه نهایی بیمه موتورسیکلت را تحت تاثیر قرار دهند. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سال تولید: هرچه موتورسیکلت شما سال ساخت کمتری داشته باشد، حق بیمه پرداختی هم به مراتب کمتر خواهد بود. هرچه سال ساخت موتور کمتر باشد میزان ریسک آن هم کاهش پیدا می‌کند.
  • تعداد سیلندرها: هرچه تعداد سیلندرهای موتور بیشتر باشد، حق بیمه پرداختی هم بیشتر خواهد بود. در واقع در زمان خرید باید به این نکته هم توجه داشته باشید که موتورهای سنگین، حق بیمه بالاتری خواهند داشت.
  • جریمه دیرکرد بیمه موتور: بیمه موتورسیکلت هم مانند بیمه خودرو مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد. در واقع باید به ازای هر روز دیرکرد نسبت به خرید یا تمدید بیمه ‌نامه هزینه آن را بپردازید.
  • نوع موتور: یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار روی هزینه بیمه پرداختی نوع موتور و ساختار آن است. به طور کلی موتور سیکلت‌ها به سه دسته موتور برقی، سه چرخ و دو چرخ تقسیم شده‌اند. برقی یا دنده‌ای بودن موتورسیکلت می‌تواند تاثیر بسیاری روی حق بیمه پرداختی داشته باشد.

موتورسیکلت

  • تخفیف عدم خسارت: به بیمه موتورسیکلت هم مانند بیمه خودرو تخفیف عدم خسارت تعلق می‌گیرد. اگر در یک سال از بیمه خود استفاده نکنند در تمدید بیمه‌نامه سال آینده بخشی از حق بیمه را به عنوان تخفیف عدم دریافت خسارت برای آن‌ها در نظر خواهند گرفت. طبق آنچه بیمه مرکزی اعلام کرده است، سقف تخفیف عدم خسارت موتورسیکلت حدود ۷۰ درصد است.

با این تفاسیر حق بیمه پرداختی موتورسیکلت در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر خواهد بود:

نوع موتورسیکلت

مبلغ پایه بیمه (تومان)

گازی

۵۸۲۰۰۰

دنده‌ای تک سیلندر

۷۱۱۰۰۰

دو سیلندر و بیشتر

۷۸۱۰۰۰

دنده‌ای سه چرخ

۸۴۰۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا قیمت بیمه موتور سیکلت بدون گواهینامه متفاوت است؟

حق بیمه پرداختی به راکب موتورسیکلتی که گواهینامه نداشته باشد پرداخت خواهد شد، اما باید آن را به شرکت بیمه برگرداند. در غیراینصورت مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

خسارت بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

همه ما می‌دانیم که رانندگی با موتورسیکلت می‌تواند خطرات بسیاری داشته باشد. از این رو نداشتن بیمه و گواهینامه کاملا دور از منطق است. بهتر است اگر قصد رانندگی با موتورسیکلت را دارید نسبت به اخذ گواهینامه خود هم اقدام کنید، متاسفانه بسیاری از راکبان موتورسیکلت گواهینامه ندارند.

این عامل نمی‌تواند روی هزینه نهایی حق پرداختی بیمه شما تاثیرگذار باشد. اما شرکت بیمه به هیچ عنوان خسارتی بابت ضرر و زیان شما پرداخت نخواهد کرد.

موتورسیکلت۲

روش های خرید بهترین بیمه موتورسیکلت

 در حال حاضر با توجه به افزایش خرید و فروش‌های اینترنتی و آنلاین، راه و روش‌های جدیدی برای خرید بیمه موتورسیکلت ایجاد شده است. در ادامه مطلب با سه روش خرید بیمه موتورسیکلت آشنا خواهید شد:

حضوری

در این روش می‌توانید به صورت حضوری به یکی از شعب شرکت بیمه مورد نظرتان مراجعه کنید. با ارائه مدارک به صورت حضوری می‌توانید نسبت به خرید بیمه موتورسیکلت اقدام کنید.

آنلاین

 امروزه وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام با توجه به شرایط و قوانین خود، اجازه خرید بیمه و تمدید بیمه را به صورت آنلاین برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه خرید بیمه بیمه باما و تمدید بیمه خودرو و موتورسیکلت، بیمه با ما است. در این وب‌سایت شما به راحتی با وارد کردن مشخصات مالک و موتورسیکلت، بیمه مورد نظر خود را خریداری کنید. بیمه باما یک سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. از طریق وب‌سایت بیمه باما شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان قیمت انواع بیمه ها را از تمامی شرکت‌های بیمه استعلام بگیرید، آنها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بیمه نامه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خرید نمایید.

اقساطی

 با توجه به افزایش قیمت بیمه موتورسیکلت و کاهش توانایی مردم در خرید بیمه نامه، بسیاری از شرکت‌های بیمه امکان خرید بیمه به صورت اقساطی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. طبق این برنامه متقاضی باید بخشی از حق بیمه خود را بپردازد و مابقی آن را در اقساط مشخص و با ارائه چک ضمانت می‌تواند پرداخت کند. لازم است که در ازای هر قسط بیمه یک چک ضمانت در اختیار شرکت بیمه قرار دهید.

کلام آخر

خرید بیمه موتورسیکلت هم مانند بیمه خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو نباید خرید یا تمدید آن را به تعویق بیندازید. امروزه با توجه به افزایش قیمت بیمه و عدم توانایی مردم در خرید بیمه موتورسیکلت، بسیاری از افراد به دنبال ارزانترین بیمه موتور سیکلت هستند. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت بیمه باما در رابطه با ارزانترین بیمه موتور سیکلت: قیمت نهایی بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بر اساس مشخصات موتور و سقف درخواستی بیمه گزار برای پوشش مالی تعیین می شود. خب مطمئنا هر چقدر سقف پوشش مالی درخواستی توسط بیمه گزار بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. اما هزینه استفاده از سقف های متنوع پوشش مالی در شرکت های مختلف، با یکدیگر فرق دارد. پس لازم است که قبل از صدور بیمه ثالث، شرایط و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. منظور از بیمه موتور سیکلت، بیمه شخص ثالث آن است. کمتر کسی بیمه بدنه موتورسیکلت را خریداری می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها