|
کدخبر: 269700

خرید بهترین بیمه شخص ثالث از بهترین شرکت بیمه ایران

شرکت بیمه ایران در بین طرح‌های بیمه‌ای که ارائه می‌کند، سهم فروش بیشتری از بیمه شخص ثالث نسبت به سایر بیمه‌گر‌ها دارد.

بیمه شخص ثالث جزو بیمه نامه‌های پرطرفدار است که دلیل استقبال از آن هم می‌تواند مزیت‌ها و پوشش‌ها باشد. هرچند که خرید این بیمه نامه خودرو در سال 1401 اجباری است و در صورت عدم تهیه با جریمه دیرکرد تمدید بیمه و توقیف خودرو مواجه خواهید شد. بدین گونه که اگر پلیس راهنمایی و رانندگی متوجه عدم تهیه بیمه ثالث شود خودرو را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند. همچنین یکی دیگر از عواقب عدم خریداری این بیمه نامه این است که در صورت بروز حادثه رانندگی تمام عواقب جبران خسارت با راننده مقصر خواهد بود. سوالی که ایجاد می‌شود این است که بیمه شخص ثالث ایران چه پوشش‌ها و مزیت‌هایی دارد؟ هزینه خرید این بیمه نامه چقدر است؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای متن همراه ما باشید.

بیمه-ایران

بیمه شخص ثالث بیمه ایران چیست

چرا باید بیمه شخص ثالث بیمه ایران را خریداری کرد؟

همانطور که از اسم این بیمه نامه مشخص است،‌ بیمه شخص ثالث ایران به جبران خسارت‌های ایجاد شده برای اشخاص ثالث می‌پردازد. در حقیقت علت نام‌گذاری بیمه نامه بدین صورت است که به شخص اول در بیمه نامه،‌ بیمه‌گزار به شخص ثالث بیمه‌گر و به شخص زیان دیده در حادثه شخص ثالث گفته می‌شود. با توجه به اینکه خرید این بیمه نامه اجباری است بهتر است بدانید که با تهیه بیمه ثالث می‌توان از پوشش‌ها و مزیت‌های آن بهره‌مند شد تا بار سنگین جبران خسارت بر عهده شرکت بیمه ایران باشد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

بیمه ایران برای بیمه ثالث دو نوع پوشش جبران خطرات مالی و جانی را در نظر گرفته است. به طور کلی شرکت‌های بیمه با توجه به پوشش‌های بیمه ثالث موظف به جبران خسارت‌ها تا سقف تعهدات خواهند بود. خسارت‌ها در بیمه شخص ثالث ایران به شرح زیر است:

خسارت‌ خطرات جانی و بدنی:

بیمه ایران خسارت‌های جانی و بدنی که برای اشخاص ثالث در حادثه رانندگی رخ می‌دهد را تحت پوشش قرار خواهد داد که شامل: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان است. همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی یا جزئی تحت پوشش بیمه ایران است. دقت کنید که سقف تعهدات با توجه به دیه اعلام شده از سوی قوه قضاییه مشخص می‌شود که در سال 1401 برای ماه‌های حرام معادل 800 میلیون تومان است.

خسارت‌ خطرات مالی:

 در خسارت‌های مالی، هزینه‌هایی که بر اموال اشخاص ثالث وارد می‌شوند تا سقف تعهدات بیمه‌ ایران قابل پیگیری و پرداخت است. این خسارت‌ها مانند: تصادف با ماشین فرد ثالث است که شرکت بیمه جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را متعهد می‌شود. همچنین می‌توان با پرداخت حق بیمه بیشتر، سقف تعهدات بیمه‌گر را افزایش داد.

نحوه محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1401

بیمه ایران برای محاسبه بیمه شخص ثالث عوامل مختلفی را بررسی خواهد کرد. مبنای محاسبه حق بیمۀ شخص ثالث و میزان پوشش مالی و بدنی آن، دیۀ کامل یک انسان در ماه حرام (چهار ماه‌ : ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام در تقویم قمری به شمار می‌آیند) است. میزان دیۀ شخص فوت شده در حادثۀ رانندگی برحسب مبالغ مذکور تعیین می گردد. بر همین اساس، هر ساله، بیمۀ مرکزی حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر وسیلۀ نقلیه به شرکت‌های بیمه اعلام می کند. میزان دیه کامل تعیین شده توسط قوه قضاییه در سال 1401 معادل 800 میلیون تومان در ماه حرام و در ماه غیرحرام معادل 600 میلیون تومان مشخص شد.عوامل تاثیرگزار بر قیمت نرخ بیمه شخص ثالث ایران

بیمه-ایران 1

بیمه شخص ثالث بیمه ایران قسطی

مدت اعتبار بیمه نامه شخص ثالث

 به طور معمول اعتبار بیمه شخص ثالث یکساله است،‌ اما شرکت بیمه ایران بیمه نامه را برای مدت کوتاه مانند: نه ماهه، شش ماهه و سه ماهه هم صادر می‌کند. قیمت بیمه نامه ثالث با توجه به مدت زمان انتخابی به تریتب %۳۰ ، %۶۰ و %۹۰ از حق بیمه یکساله است. می‌توان اینگونه بیان کرد که حق بیمه برای بیمه نامه‌های کوتاه مدت حدود 18 الی 20 درصد بیشتر از حق بیمه یکساله است. از این رو ما به شما توصیه می‌کنیم  که بیمه ثالث سالانه را انتخاب کنید تا علاوه بر مقرون به صرفه بودن، اعتبار بیشتری هم برای خودروی شما در نظر گرفته شود. امکان صدور دو نوع بلندمدت یک ساله و کوتاه مدت چند ماهه بیمه شخص ثالث ایران وجود دارد. در صورتی که بخواهید از امکان خرید بیمه کوتاه مدت شخص ثالث ایران استفاده نمایید، می‌توانید بیمه سه، شش یا نه ماهه داشته باشید. برای خرید بیمه

مراحل دریافت خسارت از بیمه ایران

برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث از بیمه ایران کافی است که حداکثر تا 5 روز به یکی از نمایندگی‌های بیمه‌گر خود مراجعه کنید و پرونده دریافت خسارت تشکیل دهید. بعد از پر کردن فرم‌های مربوطه باید یکسری مدارک به کارشناس بیمه تحویل دهید تا مراحل بررسی خسارت انجام شود.  

مدارک برای دریافت خسارت‌های مالی عبارتند از:

  • اصل و کپی کارت ملی هر دو طرف حادثه
  • اصل و کپی بیمه نامه دو طرف حادثه
  • اصل برگه کروکی یا گزارشات مقامات انتظامی
  • کارت ماشین یا سند مالکیت هر دو طرف حادثه
  • گواهینامه راننده مقصر و راننده زیان دیده شده

مدارک برای دریافت خسارت‌های جانی عبارتند از:

  • معاینه جسد
  • جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات
  • انحصار وراثت نامحدود
  • قیم نامه (در صورت وجود صغیر در ورثه)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی
  • گزارش پزشکی قانونی جهت مصدومین
  • رای بدوی و تجدید نظر دادگاه (در صورت اعتراض هر یک از طرفین)
  • تصویر برابر اصل شده مدارک فوت
  • تصویر شناسنامه اولیاء دم (بازماندگان)
  •  بیمه‌نامه شخص ثالث مقصر حادثه
  • اصل و تصویر گواهینامه مقصر حادثه
  • تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
  • اصل و کپی کارت ملی راننده مقصر حادثه
  • گزارشات مقامات انتظامی ‌‌‌اعم از اولیه و نهایی
  • کپی برابر اصل شده گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی ‌‌‌دادگستری
  • کپی برابر اصل شده اوراق بازجویی جهت قبولی تقصیر طرفین حادثه

تخفیف بیمه شخص ثالث برای عدم خسارت

 در صورتی که در مدت زمان بیمه وسایل نقلیه زمینی، تصادفی نداشته و از بیمه‌گر خود خسارتی دریافت نکرده باشید، شامل سال تخفیف‌های عدم دریافت خسارت خواهید شد. نرخ سال تخفیف‌ها هم در بیمه ایران با توجه به تعرفه‌های مصوب برای سال اول 5 درصد، سال دوم 10 درصد، سال سوم  15 درصد است و در صورت ادامه تمدید‌ها می‌توان تا سال چهاردم به 70 درصد برسد. جدول سال تخفیف بیمه شخص ثالث به شکل زیر محاسبه می‌شود:

 

تخفیف عدم خسارت

 

میزان سال تخفیف به درصد

سال اول تخفیف

5 درصد

سال دوم تخفیف

10 درصد

سال سوم تخفیف

15 درصد

سال چهارم تخفیف

20 درصد

سال پنجم تخفیف

25 درصد

سال ششم تخفیف

30 درصد

سال هفتم تخفیف

35 درصد

سال هشتم تخفیف

40 درصد

سال نهم تخفیف

45 درصد

سال دهم تخفیف

50 درصد

سال یازدهم تخفیف

55 درصد

سال دوازدهم تخفیف

60 درصد

سال سیزدهم تخفیف

65 درصد

سال چهاردهم تخفیف

70 درصد

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

به طور کلی بیمه ایران یکی از شرکت‌های فعال بیمه‌ای است که انواع بیمه نامه را به فروش می‌رساند و سهم بیشتر فروش بیمه شخص ثالث را به خود اختصاص داده است. همچنین این شرکت به دلیل سطح توان مالی برای پرداخت خسارت‌ها، مورد استقبال بیمه‌گزار‌ها قرار گرفته است. در حال حاضر امکان خرید، مقایسه و استعلام بیمه همه شرکت‌های بیمه‌گر از سایت bimeh.com فراهم شده است.شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به سایت بیمه دات کام وارد شده و اطلاعات وسیله نقلیه خود نظیر برند، سال ساخت، تولید داخلی یا خارج بودن، شرکت بیمه‌ای قبلی خود و تاریخ شروع و تمدید بیمه شخص ثالث، درصد تخفیفات وسیله نقلیه خود را در کادرهای مربوط درج نمایید. سپس به صفحه ای هدایت خواهید شد که در آن میزان سقف پوشش‌های مالی مشخص می‌گردد. با تعیین سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث مدنظر خود ( بیمه شخص ثالث ایران سقف پوشش مالی 320 میلیون تومان در سال 1400 ارائه می‌دهد)، قیمت بیمه‌های شخص ثالث شرکت‌های مختلف بیمه‌گر، درصد تخفیف و نحوه خرید نقدی یا اقساطی بیمه‌‎نامه نمایش داده می‌شود. در نهایت، با مقایسه قیمت‌های مختلف بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه‌گر و در نظر گرفتن شرایط خود، بهترین خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ایران را تجربه نموده و بیمه‌نامه را درب منزل رایگان دریافت نمایید.

نویسنده: رپورتاژ
  • فررزان بهبودی ارسالی در

    واسه خرید بیمه شخص ثالث ایران دنبال کد ت خفیفم از کجا میشه گرفت؟

ارسال نظر