|
کدخبر: 277445

ریزش قیمت طلا متوقف شد/ قیمت سکه این هفته تغییر می کند؟

روند نزول قیمت طلا و سکه در بازار بسیار ضعیف شده و طبق پیش بینی تحلیلگران و فعالان این بازار احتمال تثبیت قیمت این فلز با ارزش در بازار به دور از هر اتفاق هیجانی مرتبط با سیاست خارجی و داخلی در این هفته بسیار زیاد است.

قیمت طلا برخلاف همیشه اما در این روزهای اخیر کمتر تحت تاثیر افزایش قیمت دلارقرار می گرفت و مسیر جدید نزول نرخ را در پیش گرفته بود.

اما از روز چهارشنبه این فلز زرد گران در بازار داخل وارد فاز صعود قیمت شد و تحت تاثیر افزایش ۱۷ دلاری قیمت انس جهانی طلا قرار گرفت و روز پنجشنبه ۵ آبان نیز قیمت طلا و سکه هم جریان با روند صعودی قیمت اونس جهانی طلا و قیمت دلار قرار گرفت. در این بین قیمت سکه امامی هم وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد.

در بازار داخل سکه نیز روند رشد قیمت داشت به جز سکه تمام طرح جدید. سوالی که به دنبال این هیجان پیش می آید؛ آیا روند قیمت طلا در روزهای آینده بازار همچنان در تعادل است؟

تحلیلگران بازار روند روزهای اخیر بازار طلا و سکه و دلار را روند با ثباتی می‌دانند. ثباتی که هر چند در بازار دلار دستوری است اما در سایر بازارهای نیز نقش‌تأثیر گذاری رادارد.

 به اعتقاد فعالان بازار این روند بازار طلا، در هفته‌های آتی نیز پابرجاست اما پیش بینی اینکه تا چه زمانی قابل کنترل است بسیار سخت است.

در همین رابطه محمد کشتی‌آرا، کارشناس بازار طلا گفت: یکی از عوامل بالا رفتن قیمت انس جهانی کاهش ارزش دلار است و برعکس در مواقعی که ارزش دلار در بازارهای جهانی رو به افزایش می‌رود قیمت انس جهانی نیز با کاهش همراه است.

وی گفت: نزدیک به یک ماه است که قیمت جهانی انس طلا در مسیر نزولی است و قیمت ارز هم نوسانات معمول خود را دارد.

به گفته کشتی آرای؛ در مقاطعی نوسان روزانه یا هفتگی یک میلیون تومانی در قیمت سکه بازار را تحت تأثیر قرار داد اما پس از یک دوره در حال حاضر نوسان قیمت زیادی در بازار وجود ندارد.

این کارشناس طلا، روند بازار در روزهای آینده را باثبات و نوسان اندک پیش‌بینی می‌کند و می‌گوید: دو عامل اصلی یعنی قیمت انس جهانی و قیمت ارز در ۳ هفته اخیر نوسان محدود یک درصدی داشتند به همین علت قیمت سکه نوسان زیادی نداشته و بازار در تعادل است. تقاضا برای سکه و طلا به دلیل ثبات قیمتی در بازار نیز کاهش داشته است.

به اعتقاد این تحلیلگر بازار؛ انتظار ادامه ریزش قیمت طلا خیلی بعید است اما تا حدود زیادی از حباب قیمت سکه در بازار از بین رفته هرچند تقاضا برای سکه و طلا به دلیل ثبات قیمتی در بازار نیز کاهش داشته است.

احتمال ثبات قیمت در هفته پیش رو بسیار زیاد است و به گفته فعالان و تحلیلگران این بازار، قیمت طلا و سکه در بازار به مرز تثبیت نسبی رسیده است.

به اعتقاد آنان مواقعی که بازار هیجانی می‌شود و قیمت‌ها افزایشی می شود، تقاضا برای خرید طلا به دلیل التهابات و هیجانات بازار با افزایش مواجه می‌شود و زمانی که قیمت‌ها ثبات دارد،معاملات و انگیزه خرید در مردم کاهش پیدا می‌کند.

اما همچنان سکه‌های تمام، نیم، ربع و سکه‌های یک گرمی دارای حباب بالا است و انتظار کاهش این حباب از سوی خریداران وجود دارد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها