|
کدخبر: 264461

قیمت طلا کاهشی شد / ۱۸ خرداد

قیمت هر اونس طلا امروز ۰.۲۷ درصد کاهش‌یافته و به ۱۸۴۷ دلار و ۳۶ سنت رسیده‌است.

بانک و بیمه قیمت طلا کاهشی شد / ۱۸ خرداد

هشدار در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا می‌تواند راه را برای رسیدن طلا به مرز ۲۰۰۰ دلار در هر اونس باز کند. ترکیبی از دهه‌ها تورم بالا، ناآرامی‌های ژئوپولیتیکی و نگرانی در مورد رکود اقتصادی خبر خوبی برای این فلز گران‌بهاست.

قیمت طلا حدود ۱۰ درصد از اوج اواسط ماه مارس و به‌دنبال برطرف‌شدن نگرانی در مورد تبدیل شدن حمله روسیه به اوکراین به یک جنگ تمام‌عیار کاهش‌یافته‌است. اما در شرایطی که بانک‌های بزرگ دنیا در مورد شوک‌های جدید اقتصادی و احتمال تورم همراه با رکود اقتصادی هشدار داده‌اند، دورنمای قیمت طلا خوش‌بینانه است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا و نقره تا پایان سال جاری میلادی به‌ترتیب به حدود ۲۰۰۰ دلار و ۲۶ دلار در هر اونس برسد.

قیمت طلا دیروز با یک افزایش ۰.۵ درصدی به ۱۸۵۰ دلار و۱۶ سنت در هر اونس رسیده بود، اما قیمت هر اونس طلا امروز ۰.۲۷ درصد کاهش‌یافته و به ۱۸۴۷ دلار و ۳۶ سنت رسیده‌است.

 با وجود این‌که افزایش نرخ بهره و سود اوراق قرضه‌ خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را پایین می‌آورد،اما سیاست‌های سختگیرانه‌ فدرال رزرو ترس از تورم را مخصوصاً در آمریکا بالا برده و تمایل به طلا را افزایش می‌دهد.

گلدمن ساچز هفته گذشته در مورد شوک‌های جدید برای اقتصاد جهان در بحبوحه‌ تورم بالا و پیامدهای جنگ اروپا هشدار داد‌. این بی‌ثباتی‌ها سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت سرمایه‌های ایمنی مانند طلا سوق می‌دهند.

دورنمای قیمت طلا خوش‌بینانه است اما نمی‌توان با قطعیت پیش‌بینی کرد سطح تقاضا برای این فلز گران‌بها در نیمه دوم سال جاری میلادی هم‌بالا باشد. آمار تورم بالا در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد تقاضا برای این فلز گران‌بها حداقل در کوتاه‌مدت بالا خواهد بود.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۴ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۷ درصد کاهش ۱۰۰۸ دلار و ۶۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: برنا

ارسال نظر