|
کدخبر: 255972

علت انتشار ناقص اسامی بدهکاران بانکی چه بود؟

مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: علت انتشار ناقص اسامی بدهکاران، نقص اطلاعات ارسال شده از سوی برخی از بانک‌ها بوده است.

 صادقی گفت: اطلاعات به صورت کلی از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی ارسال می‌شود، پایش‌های اطلاعاتی روی آن صورت می‌گیرد و اگر طی بازرسی، خطایی مشاهده شود، به بانک‌ها برگردانده می‌شود.

به گفته مدیر اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی، براساس بودجه سال ۱۴۰۱ بانک مرکزی موظف است به صورت فصلی و از تیر امسال اسامی ابربدهکاران بانکی را منتشر کند، اما بانک مرکزی زودتر از مهلت و در فروردین اقدام به انتشار اطلاعات اولیه کرده است.

این اطلاعات شامل اطلاعاتی است که در خود بانک‌ها مشخص شده است. تفاوت این سری از اطلاعات با اطلاعات منتشر شده هفته قبل، در مبلغ، تفکیک ذینفع‌ها و ریز اطلاعات بدهکاران است. همچنین، به بانک‌های قبلی، بانک‌های خصوصی و خصولتی نیز اضافه شدند.

او گفت: بخشی از اطلاعات تسهیلات نیز تجمیع شده، اما برخی از بانک‌ها در این زمینه کم کاری کرده‌اند. اطلاعات برخی از بانک‌ها نیز کامل شده و ارسال کرده‌اند.  

تیر ۱۴۰۰ بود که خاندوزی، طی نامه‌ای از بانک مرکزی درخواست کرد که بانک‌ها و موسسات اعتباری هر سه ماه یکبار اسامی ابربدهکاران خود را منتشر کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر