|
کدخبر: 233393

بهانه جدید بانک ها برای وام ندادن

در ماه‌های اخیر بانک‌ها با بهانه نبود نقدینگی از پرداخت وام امتناع می‌کردند، این روزها با عدم تایید ضامن وام پرداخت آن را به تاخیر می‌اندازند.

سخت‌گیری‌ بانک‌ها برای پرداخت وام در زمینه معرفی ضامن افزایش یافته است. طی چند ماه گذشته بانک‌ها با بهانه کسری بودجه پرداخت وام‌های خود را به تاخیر انداخته بودند اما این روزها جدال شدیدی با تایید ضامن وام دارند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که بانک‌ها پرداخت وام با هر مبلغی دو ضامن معتبر و چک یا سفته قبول می‌کنند. تضامین دیگر برای دریافت مورد تایید بانک‌ها نیستند.

با وجود این موضوع، وزیر اقتصاد وعده داده که اعتبارسنجی جایگزین ضامن وام بانکی می‌شود.

کامران ندری، کارشناس امور بانکی در خصوص اعبتارسنجی می‌گوید: زیرساخت اعتبارسنجی در بانک‌ها وجود ندارد. جایگزینی اعتبارسنجی به عنوان ضامن می‌تواند بانک‌ها را با مشکل مواجه سازد.

به نظر می‌رسد که این طرح وزیر اقتصاد توسط بانک‌ها اجرایی نشود. چراکه هر شعبه بانکی به صلاح دید خود نوع ضامن وام را تعیین می‌کند.

یک اپراتور بانک مسکن می‌گوید: اگر وام می‌خواهید دو کارمند رسمی به عنوان ضامن، چند سفته و چک بیاورید تا کار شما برای پرداخت وام انجام شود.

به گفته معاون یکی از شعبه‌های بانک گردشگری، برای دریافت وام حتما باید دو کارمند رسمی معرفی کرد. همچنین ضامن کاسب و بازاری مورد قبول نیست.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها