|
کدخبر: 247142

آخرین قیمت ارزهای دیجیتالی / بازدهی هفتگی اتریوم منفی شد

امروز افت ۶ درصدی، بیت کوین را به قیمت حدود ۳۹۰۰۰ دلار رساند، اتریوم هم مجددا وارد کانال ۲۶۰۰ دلاری شد.بسیاری از تحلیل‌گران این روند را ناشی از فرار سرمایه‌ها از معاملات پرریسک به پناهگاه‌های سنتی سرمایه از جمله طلا ، ارزیابی می‌کنند. یکی از مهم‌ترین عوامل این روند نیز تداوم حمله روسیه به اوکراین و تنش‌های ناشی از این نبرد در ساحت روابط بین‌المللی به شمار می‌رود.

بیت کوین که در هفته گذشته یک رشد خیره کننده را ثبت کرد و تا بیش از ۴۴۰۰۰ دلار رشد قیمت داشت، دوباره وارد یک روند نزولی شده و به کمتر از ۴۰۰۰۰ دلار رسیده است. هم اکنون بیت کوین با افت حدود ۶ درصدی، در حوالی قیمت ۳۹۰۰۰ دلار معامله می شود و بازدهی هفتگی آن هم با کمتر از نیم درصد رسیده است.

بیت کوین در شبانه روز گذشته بیش از ۲۶ میلیارد دلار معامله شده و ارزش بازار آن هم به ۷۴۳ میلیارد دلار رسیده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین هم روی عدد ۲۲ قرار گرفته که نشان دهنده ترس معامله گران است. کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین باعث شده قیمت یک بار دیگر پایین تر از میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار بگیرد و حالا برای شکستن این میانگین به سمت بالا، کار سختی در پیش است.

به طور کلی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در یکی دو روز گذشته خوب نبوده و همین باعث شده ۲۲۱ میلیون دلار قرارداد آتی، لیکویید شوند. وب سایت تحلیلی کوین گلس گزارش داده که در پی نوسانات دو روز گذشته، بیش از ۶۰ هزار کاربر زیان دیده اند که در این میان، بیشترین خسارت مربوط به قراردادهای آتی بیت کوین با ۹۳ میلیون دلار و قراردادهای آتی اتریوم با ۵۸ میلیون دلار بوده است.

اتریوم هم که هفته گذشته تا ۳۰۰۰ دلار بالا رفته بود، پا به پای بیت کوین سقوط کرده و هم اکنون با افت بیش از ۳ درصدی، حوالی قیمت ۲۶۵۰ دلار معامله می شود.

ارزش معاملات شبانه روز گذشته اتریوم ۱۲ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۳۱۷ میلیارد دلار رسیده است. اما بازدهی هفتگی اتریوم به محدوده منفی وارد شده و هم اکنون به بیش از منفی ۳ درصد رسیده است.

همه آلت کوین ها منفی، به جز یک مورد!

آلت کوین ها هم امروز دسته جمعی منفی هستند. به جز «دای» که حدود ۱ دهم درصد مثبت است، امروز مابقی آلت کوین ها در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار افت کرده اند. اکثرا هم افت بالای دو درصد داشته اند که این نشان می دهد وضعیت بازار چندان مساعد نیست.

بیشترین افت در این فهرست مربوط به Cosmos است که ۱۰ درصد افت کرده و پس از آن مونرو قرار دارد که بیش از ۹.۵ درصد افت را نمایش می دهد. نیر پروتکل، ویوز، اینترنت کامپیوتر و فانتوم هم نمادهایی هستند که بیش از ۸ درصد افت داشته اند.

در مقیاس هفتگی، بهترین بازدهی را ویوز داشته که ۵۶ درصد افزایش قیمت را نمایش می دهد و ترا و نیر پروتکل هم با ۱۴ درصد افزایش قیمت در یک هفته گذشته، از بهترین ارزها بوده اند.

افت چشمگیر ارزش بازار

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با ۴.۷ درصد کاهش، به ۱.۷۶ تریلیون دلار رسیده است. ارزش معاملات هم ۱۰ درصد کاهش داشته و ۷۹ میلیارد دلار در شبانه روز گذشته بوده است.

ارزش معاملات دیفای ۱۳ میلیارد دلار بوده و استیبل کوین ها هم ۶۶ میلیارد دلار معامله شده اند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر