|
کدخبر: 242231

ارز دیجیتال بانک مرکزی بهتر است یا بیت ‌کوین؟

مدیرعامل صندق بین‌المللی پول (IMF) می‌گوید: ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین‌ها با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی که به خوبی طراحی شدند قابل مقایسه نیستند. طراحی خوب ارز دیجیتال بانک مرکزی به انعطاف‌پذیری، کاهش هزینه و دسترسی بیشتر نسبت سایر رمزارزها کمک می‌کند.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، هفته گذشته در شورای آتلانتیک واشنگتن در رابطه با آینده پول و نقش ارزهای دیجیتال سخنرانی کرد.

او گفت: بانک‌های مرکزی از بحث‌های مفهومی فراتر رفتند و در مرحله آزمایش قرار دارند. هنوز در اول راه ارز دیجیتال بانک مرکزی قرار داریم.

جورجیوا گفت: حدود ۱۰۰ کشور در حال توسعه در حال بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند.

«یووان دیجیتال چین یک نمونه توسعه یافته از یک ارز دیجیتال بانک مرکزی است. فدرال رزرو هم در ماه گذشته گزارشی در رابطه با ارز دیجیتال بانک مرکزی منتشر کرد.»

جورجیوا فاش کرد: «صندوق بین‌المللی پول عمیقا درگیر ارز دیجیتال بانک مرکزی است. ما به تیم‌های تحقیق در این حوزه کمک فنی ارائه می‌دهیم.»

جورجینا در این سخنرانی گفت: هیچ مورد مشابهی در دنیا وجود ندارد که بتوانیم آن را بررسی کنیم چون هر اقتصاد متفاوت است. بانک‌ها مرکزی باید شرایط و نیازهای خاص خود را تنظیم کنند.

او تاکید کرد: ثبات مالی و ملاحظات حفظ حریم خصوصی در طراحی این نوع شیوه پرداخت بسیار مهم است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول در پایان گفت: تاریخ پول در حال ورود به فصل جدیدی است. کشورها به دنبال حفظ جنبه‌های پول سنتی خود هستد در حالی که اشکال دیجیتال پول را آزمایش می‌کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها