|
کدخبر: 207532

افشاگری اسنودن درباره ارزهای دیجیتال ملی

ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، افشاگر مشهور آمریکایی، در توئیتر از مفهوم ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و به ویژه پولی که فدرال رزرو در آینده راه اندازی می کند، پرده برداری کرده است.

اسنودن CBDC را “انحراف” و “ارز رمزنگاری فاشیست” می نامد. اسنودن معتقد است که اگر فدرال رزرو CBDC (به اصطلاح “FedCoin”) صادر کند، با وجود اینکه رسما آن را “ابزار سیاست مفید” می نامد، برای صرفه جویی در پس انداز کارگران عادی آمریکایی استفاده می کند.

این افشاگر پس از به اشتراک گذاشتن تصویر مقاله NYT در مورد CBDC این موضوع را توییت کرد که در آن، دکتر پراساد نوشته است که فدرال رزرو ممکن است نرخ سود منفی به موجودی های الکترونیکی CBDC در حساب هر شخص اعمال کند تا مالک را تشویق کند تا CBDC ها را سریعتر خرج کند و شرکت ها، سرمایه گذاری دلارهای دیجیتالی خود را انجام دهند.

در دیگر توییت های اخیر خود، اسنودن گفته است که وجوهی که توسط CBDC در یک حساب بانکی توسط یک شهروند آمریکایی ذخیره می شود در واقع متعلق به آنها نخواهد بود، زیرا این فدرال رزرو است که تصمیم می گیرد “چرا و چگونه می توانید خرجش کنید؟”

CBDC انحراف ارز رمزنگاری شده یا حداقل اصول و پروتکل های پایه آن است. یک ارز رمزنگاری فاشیست، که صراحتا طراحی شده است تا با نصب دولت در مرکز هر معامله، مالکیت اولیه پول شما را از شما سلب کند.

اسنودن می گوید ممنوعیت رمزنگاری چین باعث تقویت بیت کوین شد.

با این حال، اسنودن به بیت کوین به عنوان پولی جدید برای دنیای آزاد آینده اعتقاد دارد و این رمز ارز شاخص را ستایش می کند. اخیرا او در توئیتر خود نوشت، با وجود ممنوعیت جدید چین، بیت کوین حتی قوی تر شده است و با وجود تلاش های جهانی دولت ها در برابر آن، هنوز حدود ده درصد افزایش یافته است.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر