|
کدخبر: 242167

امریکا حامی صنعت استخراج ارز دیجیتال می شود

​صنعت کریپتوکارنسی در ایالات متحده در آستانه کسب یک پیروزی قانونی بزرگ است. وزارت خزانه‌داری این کشور قصد دارد ماینرهای رمزارز و سایر مشاغل مربوط به این حوزه را از قوانین ارائه گزارش مالیاتی معاف کند.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، وزارت خزانه‌داری آمریکا تأیید کرد که استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال و شرکت‌های ارائه‌دهنده کیف‌پول‌های رمزارزی از قوانین گزارش‌دهی IRS معاف هستند و باید مقررات خاص خود را داشته باشند.

روز جمعه، خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که قصد دارد استخراج‌کنندگان رمزارز، سرمایه‌گذاران و سایر فعالان کریپتو را از قوانین گزارش‌های مالیاتی معاف کند. این قوانین صاحبین سرمایه و کسب‌وکار را ملزم می‌کند اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشتریان خود را در سامانه‌های دولتی به اشتراک بگذارند.

راب پورتمن، سناتور جمهوری‌خواه اوهایو، با اعلام این خبر در توییتر گفت:

از وزارت خزانه‌داری قدردانی می‌کنیم که ماینرها، سرمایه‌گذاران و ارائه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار کیف‌پول در دنیای کریپتو را مشمول تعهدات گزارش مالیاتی نمی‌داند.

جاناتان دیویدسون، دستیار وزیر خزانه‌داری در امور قانون‌گذاری، در نامه‌ای به سناتورهای مجلس آمریکا گفت که موضع این نهاد خارج کردن فعالان این حوزه از فرایندهای سنتی مالیات است. علت این اقدام ابهام در اطلاعات و جزییات تراکنش‌ها و مبادلات مالی کریپتو است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا معتقد است بسیاری از این اطلاعات نمی‌توانند با فرمول‌های قبلی مورد محاسبه قرار گیرند. یکی از چالش‌های این محاسبات تراکنش‌های صرافی‌ها است که باید به عنوان واسطه‌گر به آن‌ها نگاه شود. بنابراین تعریف دقیقی از تراکنش فروش، واسطه‌گری و خرید وجود ندارد.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که این وزارت‌خانه در حال برنامه‌ریزی برای تنظیم مقرراتی است تا بتواند نسبت به محاسبه و دریافت مالیات از کارگزاران کریپتو کارنسی اقدام کند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، لایحه ایجاد زیرساخت‌های نظارت بر کریپتو را در اواسط نوامبر ۲۰۲۱ امضا کرد. طبق این سند قانونی فعالان بازار کریپتو باید تمام تراکنش‌های دیجیتال خود که بیش از ۱۰ هزار دلار ارزش دارد را به سامانه مالیانی این کشور گزارش دهند.

در ماه دسامبر چندین سناتور، از جمله پت تومی، ران وایدن و سینتیا لومیس از وزارت خزانه‌داری خواستند تا تعریف مشخصی از کارگزار و واسطه در قانون زیرساخت‌های کریپتو ارائه دهد. همچنین آن‌ها از این وزارت‌خانه تقاضا کردند برای ارائه قوانین متناسب با کریپتو کارنسی برنامه‌ریزی کند. گروهی از نمایندگان دموکرات‌ مجلس آمریکا نیز در ماه نوامبر از طرحی مشابه حمایت کردند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها