|
کدخبر: 224767

درگاه پرداخت اینترنتی؛ تهدید یا فرصتی برای افزایش فروش اینترنتی؟!

بانک و بیمه درگاه پرداخت اینترنتی؛ تهدید یا فرصتی برای افزایش فروش اینترنتی؟!

در کسب و کارهای اینترنتی، "فروش"، مانند بدن یک موجود زنده است که برای رشد، از عوامل مختلفی تغذیه می‌کند. این بدن، اندام های مختلفی دارد که هرکدام با توجه به اهمیت خود، نقش مهمی در ایستادگی و قدرت پیداکردن آن ایفا می‌کنند. درگاه پرداخت اینترنتی برای افزایش فروش اینترنتی، حکم یکی از بازوهای این بدن را دارد!

وقتی شما کسب وکار خود را از طریق وب سایت عرضه می‌کنید، باید از درگاه پرداخت اینترنتی، برای نقل و انتقالات مالی استفاده کنید. در چنین مرحله‌ای انتخاب درگاه پرداختی که از لحاظ فنی و زیرساختی و از همه مهم‌تر، امنیت، استاندارد باشد اهمیت ویژه‌ای دارد.

متخصصین فنی زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، با بررسی تعداد تراکنش‌های موفق و ناموفق و ارتباط آن با نوع درگاه پرداخت، به این مساله پی برده‌اند که عواملی مانند کُندی درگاه پرداخت، اختلال در شبکه بانکی و امن‌نبودن درگاه در دراز مدت، باعث کاهش فروش اینترنتی و عدم وفاداری مشتری نسبت به آن برند شده است.

زیبال با علم به این موضوع، درگاه‌های پرداخت اینترنتی خود را مجهز به سرویس‌ها و امکاناتی کرده است که تا جای ممکن نرخ تراکنش‌های موفق را افزایش دهد. این شرکت پرداخت یار، با اختصاصی‌کردن درگاه پرداخت، باعث افزایش اعتماد و وفاداری مشتری نسبت به کسب و کار شده است.

فروش-اینترنتی

راهکارهای زیبال برای افزایش فروش اینترنتی

این سرویس‌ها در راستای ایجاد سرعت، دقت و افزایش تعداد تراکنش های موفق طراحی شده است.

  • سرویس Push Transaction
  • سرویس Lazy Method
  • اختصاصی‌بودن درگاه‌های پرداخت اینترنتی
  • مسیردهی هوشمند
  • ذخیره اطلاعات کارت پرداخت‌کننده
  • جلوگیری از ناموفق شدن تراکنش‌ها با وب سرویس‌های گزارش‌گیری

 

سرویس Push Transaction

در شرایط خاصی ممکن است بعضی از تراکنش‌ها به طور کامل انجام شود اما در سایت شما به عنوان پذیرنده، پیامی مبنی بر تکمیل‌شدن فرآیند پرداخت دیده نشود!

چنین اتفاقی زمانی رخ می‌دهد که مثلا مشتری شما محصولی خریده، پرداخت را انجام داده و پول از حساب وی کسر شده است. اما در پنل شما آن تراکنش به عنوان "پرداخت شده- تایید نشده "نمایش داده می‌شود.

برای جلوگیری از ناموفق شدن تراکنش در این مرحله، سرویس Push Transaction به مدت ۵ دقیقه تا ۵ بار، تکمیل‌شدن فرآیند پرداخت را به سایت پذیرنده ارسال می‌کند تا نهایتا وضعیت تراکنش به "پرداخت شده- تایید شده" تغییر پیدا کند.

سرویس Lazy Method

این سرویس در جهت افزایش سرعت بررسی موفق یا ناموفق بودن تراکنش طراحی شده است.

بسیاری از کسب و کارها به علت سنگین‌بودن فرآیند مغایرت گیری، تا زمانی که موفق‌بودن یک تراکنش را تایید نکنند، آن تراکنش را برای مشتری موفق اعلام نمی‌کنند.

این مساله در دراز مدت مانع از اعتماد مشتری شده و نرخ فروش شما را کاهش می‌دهد.

زیبال به وسیله سرویس Lazy Method، ابتدا مورد تاییدبودن تراکنش را با شما چک می‌کند، سپس در صورتی که پرداخت از سمت شما تایید نشده باشد تا حداکثر نیم ساعت بعد، مبلغ را به حساب مشتری باز میگرداند.

به این ترتیب از ناموفق شدن تراکنش ها جلوگیری خواهد شد.

اختصاصی بودن درگاه های پرداخت اینترنتی

یکی از دلایلی که افراد به خرید اینترنتی اعتماد نمیکنند و ترجیح میدهند حضوری خرید خود را انجام دهند، بی نام و نشان بودن درگاه پرداختی است که در سایت قرار دارد.

کسب و کاری که هویت داشته باشد و نام و لوگوی آن در صفحه پرداخت مشتری دیده شود، از اعتبار و امنیت بیشتری برخوردار خواهد بود و همین امر منجر به اعتماد بیشتر و تبعا فروش بیشتر خواهد شد.

زیبال برای حمایت از کسب و کارها تمام درگاه های پرداخت خود را اختصاصی کرده است. به این صورت که پرداخت کننده با انتخاب گزینه پرداخت آنلاین در سایت، مستقیما به صفحه پرداختی که نام و لوگوی کسب کار شما در آن ثبت شده است، منتقل خواهد شد.

مسیردهی هوشمند

تمامی تراکنش های پرداخت یارهای بانک مرکزی به طور غیر مستقیم از کانال PSPها (شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت) انجام میشود. اکثر آنها به یک یا نهایتا ۲ PSP متصل هستند.

در حالی که پرداخت یار زیبال با اتصال به بیش از ۵ PSP فعال (سداد، به پرداخت ملت، بانک آینده، سامان کیش، پرداخت الکترونیک سپهر، ایران کیش و …) و با بررسی لحظه‌ای وضعیت هر ۵ PSP، پرداخت مشتری را به سریع‌ترین و پایدارترین درگاه در آن لحظه متصل می‌کند و از این طریق احتمال ناموفق شدن تراکنش، تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

ذخیره اطلاعات کارت پرداخت‌کننده

یکی دیگر از روش‌های کاهش تعداد تراکنش‌های ناموفق و افزایش فروش اینترنتی، ذخیره اطلاعات کارت پرداخت‌کننده برای پرداخت‌های بعدی و جلوگیری از بروز خطا در واردکردن اطلاعات کارت است.

با فعال کردن این سرویس، اطلاعات کارت مشتری به صورت پیش‌فرض در صفحه پرداخت نمایش داده شده و به دنبال آن پرداخت سریع‌تر و دقیق‌تر انجام خواهد شد.

برای فعال‌سازی این سرویس می‌توانید قسمت مستندات درگاه پرداخت را مطالعه کنید و یا از راهنمایی پشتیبانان فنی زیبال استفاده نمایید.

جلوگیری از ناموفق شدن تراکنش‌ها با وب سرویس‌های گزارش‌گیری

امکان دیگری که زیبال برای افزایش تراکنش‌های موفق ایجاد کرده است، وب سرویس گزارش‌گیری است.

عملکرد این وب سرویس (API)به این صورت است که تراکنش های ناموفق (پرداخت شده-تایید نشده) را پیدا کرده و روند تایید تراکنش را مجدد برای آن‌ها طی میکند.

در نتیجه تراکنش‌های موفق و نرخ فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

سکه

 

برای اطلاعات تکمیلی در این راستا، بلاگ افزایش فروش اینترنتی را مطالعه کنید.

گفتنی است این پرداخت یار، تمامی سرویس‌های ذکرشده را به صورت کاملا رایگان به روی درگاه پرداخت پذیرندگان خود فعال کرده است. همچنین با ارائه مهلت تست رایگان (بدون کارمزد) به مدت ۱۵ روز، فرصتی فراهم کرده است که کسب و کارهای اینترنتی با بررسی دقیق امکانات زیبال، درگاه امن این پرداخت یاررا تست کنند و در صورت رضایت، نسبت به قطعی کردن ثبت نام خود اقدام نمایند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها