|
کدخبر: 224358

بیت ‌کوین بخریم یا اتریوم؟

اتریوم در سال جاری ۲۳۰درصد عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته و داده‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران معتقدند این آلت‌کوین روند صعودی بسیار بیشتری خواهد داشت.

اکثر معامله‌گران متذکر شده‌اند که قیمت اتریوم در طول چندین ماه عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین نشان داده و نسبت اتریوم به بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۳۰درصد افزایش یافته و در تاریخ ۹دسامبر به بالاترین سطح خود یعنی ۰.۰۸۹ بیت‌کوین رسیده است.

لازم به ذکر است که ارزش بازار ۴۹۰میلیارد دلاری اتریوم، در حال حاضر ۵۴درصد از ۹۰۳میلیارد دلار ارزش بازار بیت‌کوین را نشان می‌دهد. این نسبت سال ۲۰۲۰ را تنها با ۱۵درصد به پایان رساند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تغییراتی رخ داده است.

تحلیلگران باید به جای تجزیه و تحلیل پایه منطقی روند حرکتی، یا بدتر از آن، پیش‌بینی نتیجه بر اساس برخی انتظارات ضعیف، ساختار بازار هر سکه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهند.

به عنوان مثال، آیا صرف بازار آتی با روند مشابهی برای هر دو سکه مواجه است و نسبت لانگ به شورت (long-to-short) توسط معامله‌گران حرفه‌ای چگونه مقایسه می‌شود؟ این موارد، مهم‌ترین معیارها برای تعیین این است که یک روند، قدرت ادامه دادن را دارد یا خیر.

نسبت لانگ به شورت بیت‌کوین کاهش یافت

به منظور اندازه‌گیری موثر موضع‌گیری معامله‌گران حرفه‌ای، سرمایه‌گذاران باید نسبت لانگ به شورت معامله‌گران برتر را در صرافی‌های رمزارز پیشرو زیر نظر بگیرند. این معیار با جمع‌آوری داده‌ها از چندین بازار، دید وسیع‌تری از موقعیت اصلی موثر معامله‌گران ارائه می‌دهد.

نسبت بلندمدت به کوتاه مدت برای معامله‌گران برتر بیت‌کوین در حال حاضر در میانگین نسبت ۱.۲۱ قرار دارد که از ۱.۳۹ در تاریخ ۵دسامبر کمتر است. در همین حال، این نسبت برای اتریوم از ۱.۰ در تاریخ ۵دسامبر، به ۱.۱۶ افزایش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران اتریوم نسبت به بیت‌کوین، از اطمینان بیشتری برخوردار هستند

داده‌های کنونی به نفع اتریوم است؛ زیرا این دارایی در حال حاضر نرخ پایه آتی بالاتری را نشان می‌دهد. علاوه بر این، بهبود معاملات لانگ به شورت معامله‌گران برتر از تاریخ ۵اکتبر نشان‌دهنده اطمینان در یک دوره حساس است که قیمت اتریوم در حال حاضر ۱۶درصد پایین‌تر از بالاترین سطح آن یعنی قیمت ۴هزار و ۸۷۰ دلار قرار دارد.

سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ممکن است از اطمینان کافی برخوردار نباشند؛ زیرا در حال حاضر قیمت آن ۳۱درصد پایین‌تر از بالاترین رکورد آن یعنی ۶۹هزار دلار در تاریخ ۱۰نوامبر است.

هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا این علت است یا معلول وجود ندارد. با این حال، با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، به نظر می‌رسد که اتریوم روند کافی برای ادامه عملکرد بهتر را داشته باشد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها