|
کدخبر: 223719

بازار سکه و طلا همچنان قابل اعتماد است؟

شاخص بورس در بازار امروز به روند نزولی خود بازگشت. قیمت دلار در صرافی‌ها با ثبات نسبی همراه بود. قیمت طلا و سکه بر خلاف هم حرکت کردندو طلا کاهش یافت اما قیمت سکه صعودی بود. بیت‌کوین و اتریوم دو رمزارز بزرگ بازار به روند صعودی خود برگشتند.

بیت‌کوین بعد از ریزش سنگین خود تا محدوده ۵۱ هزار دلار رشد کرده و بازار گاردی صعودی گرفته اما سوال اصلی این است که ریزش بیت‌کوین تمام شده است؟

امیر بیات، کارشناس حوزه رمزارزها در رابطه با احتمال ریزش دوباره بیت‌کوین گفت: اگرچه بیت‌کوین رشد کرده و در محدوده ۵۱ هزار دلار معامله می‌شود اما به نظر ریزش بازار هنوز تمام نشده و یک موج دیگر اصلاحی باقی مانده است.

این کارشناس در رابطه با پیش‌بینی روند بیت‌کوین گفت: به نظرم بیت‌کوین تا ۵-۶ روز دیگر تا محدوده ۵۳ هزار دلار که همان محدوده حمایت معتبر زمان ریزش بود رشد می‌کند و بعد موج بعدی اصلاحی شروع می‌شود. احتمالا موج بعدی اصلاحی تا محدوده ۴۴ تا ۴۵ هزار دلار ادامه داشته باشد.

این کارشناس در رابطه با شرط صعود بیت‌کوین گفت: به نظرم بیت‌کوین برای صعود اول باید محدوده ۵۵ هزار دلار و بعد محدوده ۷۵ هزار دلار را پشت سر بگذارد. بدون رشد قیمت تا ۷۵ هزار دلار بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری محقق نمی‌شود.

این کارشناس در رابطه با احتمال ریزش بازار گفت: به نظرم بیت‌کوین تا زمانی که بالای ۳۹ هزار دلار باشد روند صعودی بازار تمام نشده است.

با توجه به نوسان قیمت طلا و سکه در چند وقت اخیر و نوسان‌های مختلف در بازارهای اونس و دلار، آیا همچنان طلا و سکه، بازار ایمنی برای سرمایه‌گذاری است؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره سرمایه‌گذاری در بازار طلا گفت: بازار طلا و سکه در بازدهی یک سال و نیم و بیش از آن همچنان می‌تواند برای سرمایه‌گذاری ایمن باشد. طلا و سکه در بلند مدت هرچند با درصدی پایین می‌تواند سوددهی داشته باشد.

این کارشناس بازارها عقیده دارد حذف ۹ درصد مالیات برای طلای خام را تصمیم درستی است و در بلند مدت در بازار اثر می‌گذارد.

اونس کاهشی می‌شود؟

طباطبایی در ادامه به سیاست‌ های تورمی آمریکا اشاره کرد و توضیح داد: احتمال دارد در چند روز آینده با تقویت دلار، اونس جهانی طلا کاهشی باشد. تقویت سیاست‌های تورمی آمریکا موجب تقویت دلار می‌شود و همین مساله اثر نزولی در بازارهای مالی دارد.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه شنبه ۱۶ آذرماه ۲۷۸۱۹ تومان معامله شد. همچنین ۲۷۸۲۴ تومان بیشترین قیمت و ۲۷۸۰۸ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۸۲۳ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۵۶۹ تومان اعلام شد.

شاخص کل بورس امروز با بیش از ۴۷۰۰ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد قرار گرفت تا روند منفی فرسایشی خود را همچنان حفظ کند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام عنوان کرد: در حال حاضر بازار روی تک‌سهم‌هاست و گروه‌ها نسبت به هم برتری ندارند. و اگر رشدی هم باشد مثبت‌های شکل گرفته ناپایدار است. اما نهایتا تا دو هفته بعد باید شاهد شکل‌گیری یک جریان مثبت در بازار باشیم.

وی ادامه داد: از یک طرف افزایش نرخ دلار و از طرفی تقدیم لایحه بودجه در یکشنبه هفته بعد را داریم. به نظر می‌رسد با رفع ابهامات بودجه، ادامه روند تغییر نرخ دلار و ارائه گزارشات آذرماه شاهد شکل‌گیری یک الگوی مثبت در بازار خواهیم بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر