|
کدخبر: 219673

پیش بینی روند بازارهای مالی در آینده نزدیک

در بازار امروز اونس جهانی حدود ۸۰ دلار کاهش داشت و قیمت طلا و سکه را با کاهش قیمت همراه کرد. علت کاهش اونس چه بود؟ همچنین بورس و رمزارزها روند نزولی داشتند.

اونس جهانی در بازار امروز حدود ۸۰ دلار کاهش یافت و قیمت طلا و سکه در بازار امروز نزولی بود.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا درباره کاهش اونس جهانی توضیح داد: اونس جهانی در یک هفته گذشته حدود ۶۰ دلار کاهش داشته است و چند عامل در این روند موثر بود.

کشتی‌آرای در ادامه توضیح داد که یکی از عوامل کاهش اونس جهانی تقویت ارزش دلار در بازارهای مالی بود. تقویبت ارزش دلار از دیروز تا امروز موجب کاهش اونس جهانی شد.

درباره آینده بازار طلا و اوسن جهانی محمد کشتی‌آرای عقیده دارد همانطور که امروز اونس جهانی برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل کرد، پیش‌بینی حرکتی اونس جهانی سخت و وابسته به متغیرهای سیاسی و اقتصادی زیادی است.

نایب رئیس اتحادیه طلا در پایان گفت که تقویبت ارزش الار موجب افزایش نرخ ارز در بازار داخلی می‌شود. افزایش قیمت دلار در بازار داخلی در کنار کاهش اونس موجب شد قیمت‌ها در بازار امروز تغییرات زیادی را نداشته باشد.

شاخص کل بازار سهام امروز با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد افت وارد کانال یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحدی شد. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب با ۰٫۱۸ و ۰٫۴۹ درصد افت مواجه بودند.

افت بیشتر شاخص هم‌وزن نشان از وضعیت نامطلوب شرکت‌های کوچک دارد. ارزش معاملات در بازار امروز نیز بیش از سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان افت داشت.

محمد خیری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار همچنان از عدم وجود نقدینگی رنج می‌برد و سهم‌ها نوسانی هستند. در کف قیمتی جمع می‌شوند و در سقف به فروش می‌رسند و این روند فرسایشی شده است.

وی افزود: بورس فعلا در اولویت دولت نیست و وضعیت بازار ناامیدکننده و آینده مبهم است. اگر چه وضعیت شرکت‌های بزرگ خوب است اما قیمت‌ها در یک بازه مدام نوسان می‌کنند. در چنین شرایطی نباید خرید و فروش کرد و صبر لازم است.

بیت‌کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک درصد ریزش کرده و حالا در محدوده ۵۶ هزار دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین تا کجا ریزش می‌کند؟

کارشناسان عقیده دارند یکی از دلایل رشد بازار رمزارزها افزایش تورم مبنی بر همه‌گیری بیماری کویید۱۹ بود. با همه‌گیری بیماری کویید۱۹ و سیاست‌های حمایت معیشتی فدرال رزرو تورم در آمریکا به شدت افزایش یافت و همین باعث شد تا برخی بازارها از جمله رمزارزها رشد خوبی داشته باشند.

اولین محدوده حمایتی بیت‌کوین در نمودار ۴ ساعته محدوده ۵۵ هزار دلار است اما این حمایت زیاد معتبر نیست و معتبرترین حمایت در نمودار چهارساعته حمایت ۵۳ هزار دلار است.

کارشناسان عقیده دارند ریزش بیت‌کوین می‌تواند فرصت مناسبی برای خرید باشد چون پیش‌بینی می‌شود بازار تا پایان سال میلادی یک صعود دیگر در راه دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر