|
کدخبر: 219356

افزایش قیمت دلار با سفر گروسی به ایران

قیمت دلار در آستانه سفر گروسی به ایران رشد کرد و روی مرز ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان قرار گرفت، همراه با این امر حجم عرضه دلار متشکل افزایش یافت و سومین روز پرتزریق سال رقم خورد.

بانک و بیمه افزایش قیمت دلار با سفر گروسی به ایران

قیمت دلار آمریکا امروز مسیر صعودی که روز گذشته در پیش گرفته بود را ادامه داد. قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی ۲۸ هزار و ۲۹۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز روی ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت، در ادامه باز هم بالا رفت و در آخرین ساعات معاملات امروز روی ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان ایستاد.

قیمت درهم امارات نیز همراه با دلار مسیر صعودی را دنبال کرد. قیمت درهم که عصر روز گذشته روی ۷ هزار و ۷۳۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز ۷ هزار و ۷۵۰ تومان گزارش می‌شد، قیمت درهم در طول معاملات امروز رشد کرد و در نهایت روی ۷ هزار و ۷۷۵ تومان قرار گرفت. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدل درهم به دلار عدد ۲۸ هزار و ۵۵۸ تومان به دست می‌آمد که حدود ۱۶۰ تومان از قیمت دلار بازار آزاد بیشتر بود.

قیمت سکه بالای رز حساس قرار گرفت

قیمت طلای جهانی در ساعت ۱۶ و ۷ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۱۸۴۲ دلار قرار داشت و نسبت به عصر جمعه تغییراتی منفی را به ثبت رسانده بود. با این وجود قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار قرار گرفت و تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت سکه امامی عصر امروز ۷۰ هزار تومان از نرخ عصر روز گذشته بالاتر بود و روی ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار داشت.

سومین روز پرتزریق سال رقم خورد

همراه با افزایش قیمت دلار در روز جاری حجم عرضه آن در بازار متشکل ۹ درصد رشد کرد و روی ۱۲ میلیون و ۳۸۱ هزار قرار گرفت. امروز سومین روز پرتزریق سال جاری محسوب می‌شد و به نظر می‌رسید بانک مرکزی در آستانه سفر رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران سعی در کنترل قیمت دلار داشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار رشد کرد و به ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. قیمت سکه امامی نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار افزایش یافت و جایگاه خود بالای مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تثبیت کرد. عرضه دلار نسبت به روز گذشته رشد کرد. امروز سومین روز پرتزریق سال برای دلار محسوب می‌شد.

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها