|
کدخبر: 218678

قیمت طلا ثابت می شود

با توجه به کاهش نوسانات بازار طلا تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی می‌کنند در روزهای آتی شاهد تثبیت قیمت طلا باشیم.

بانک و بیمه قیمت طلا ثابت می شود

اگرچه بسیاری از تحلیلگران وال استریت انتظار دارند قیمت طلا بالاتر از سطح فعلی نوسان کند، اما به دلیل احتمال تثبیت قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت، پیش‌بینی‌های به شدت خوش‌بینانه درباره تداوم روند صعود طلا تا حدود زیادی تعدیل شده است.

پس از افزایش قیمت‌ طلا در چند هفته‌ گذشته، طلا در روزهای اخیر نتوانست این روند را ادمه دهد.

بیل باروخ، رئیس شرکت Blue Line Futuresدر این باره تاکید می‌کند: « من به دنبال عقب نشینی به مرز ۱۸۳۰ دلار بودم و آن را ندیدیم. تا زمانی که طلا بالاتر از این سطح باقی بماند، روند صعودی کم وبیش تداوم خواهد یافت.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو نیز عملکرد نسبتا قوی طلا در این هفته را پیش‌بینی می‌کند.

این هفته ۱۷ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، هشت تحلیلگر، معادل ۴۷ درصد، روند صعودی را برای قیمت طلا در هفته آتی پیش‌بینی کرده‌اند. در عین حال، چهار تحلیلگر معادل ۲۴ درصد شرکت‌کنندگان روند این فلز گرانبها را نزولی ارزیابی کرده‌اند. ۵ تحلیلگر هم نوسان را در بازار طلا را جزئی پیش‌بینی کرده بودند.

نتایج این نظرخواهی با نظرخواهی هفته پیش بسیار متفاوت بوده است، در نظرخواهی هفته پیش ۸۳ درصد روند طلا را صعودی پیش‌بینی کرده بودند، این پیش‌بینی با توجه به تحولات بازار کاملا اشتباه از آب در آمد.

در همین حال، از مجموع ۱۰۵۷ شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی کیتکو، ۷۴۷ نفر یا ۷۱ درصد پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته جاری را داشته‌اند. ۱۵ درصد نیز روند نزولی را پیش‌بینی کرده‌اند.

قیمت طلا هفته اخیر را با کاهش به پایان رساند. هر اونس طلا در دسامبر(دی) آخرین بار به قیمت ۱۸۴۹.۵۰ دلار معامله شد که نسبت به جمعه پیش از آن ۱ درصد کاهش داشت.

با ادامه افزایش فشارهای تورمی جهانی، بسیاری از تحلیلگران همچنان نسبت به طلا امیدوار هستند. این هفته تورم در بریتانیا به بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید. در همین دوره، فشارهای قیمت مصرف کننده در کانادا به بالاترین حد در ۱۸ سال گذشته رسید.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، در این باره تاکید کرد که او همچنان نسبت روند صعودی طلا امیدوار است، زیرا تورم از بین نرفته است و طلا می‌تواند بالاتر از نقطه شکست اخیر خود تثبیت شود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها