|
کدخبر: 214260

سقوط شدید قیمت طلا / واکنش تند بازار به یک سخنرانی!

اونس جهانی طی معاملات دیروز نیز توانست ریزش خود را جبران کند و به ۱۷۹۶ دلار برسد، اما این افزایش قیمت اونس جهانی تاثیری بر بازارهای داخلی نداشت و اکثر فلزات گرانبهای داخلی روندی کاهشی داشتند.

پس از سخنرانی جروم پاور رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه از ۱۲۰ میلیارد دلار به ۱۰۵ میلیارد دلار قیمت طلا شاهد سقوط شدیدی بوده و تا محدوده ۱۷۶۰ دلار کاهش یافت.

کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو از ماه پیش رو نشان دهنده ی تغییر سیاست های مالی اسان گیرانه این بانک می باشد و انتظار می رود که تا نیمه سال میلادی آینده به پایان برسد.

به طور خلاصه در بیانیه ی فدرال رزرو بر روی گذرا بودن تورم به وجود امده تاکید شد و عامل آن همه گیری کرونا و اختلال در زنجیره تامین کالا معرفی گردید.

فدرال رزرو قصد دارد میزان کاهش خرید اوراق قرضه را به صورت منظم افزایش دهد و همانطور که گفته شد تا نیمه سال ۲۰۲۲ میلادی به پایان برساند.

بازار طلا واکنش شدیدی به این بیانیه نشان داده و قیمت فلز زرد تا نزدیکی ۱۷۶۰ دلار رسید که پایین ترین قیمت چند هفته اخیر است. در ادامه روز چهارشنبه طلا مقداری از قیمت از دست رفته ی خود را بازیابی کرد و به ۱۷۷۲ دلار رسید.

فدرال رزو در بیانیه خود ابراز داشت که افزایش تعداد موارد ابتلا به کوید ۱۹ در تابستان باعث کند شدن روند بهبود اقتصاد شده و روی بخش های مختلف به خصوص بخش خدمات تاثیر زیادی گذاشت.

طلا ریزش کرد

دیروز پنجشنبه قیمت طلا کاهش یافت، زیرا پاول، رئیس فدرال رزرو از عدم قطعیت پیش‌بینی‌ها درباره کاهش تورم صحبت کرد، با این حال او تاکید کرد: « برای افزایش نرخ بهره زود است.»

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از عدم قطعیت پیش‌بینی ها درباره کاهش تورم صحبت کرد، با این حال او تاکید کرد: « برای افزایش نرخ بهره زود است.»

اوکه در کنفرانسی که پس از نشست فدرال رزرو برگزار می‌شد سخن می‌گفت، ادامه داد: « آمار تورم بالاتر از حد انتظار بوده است. تورمی که در حال حاضر تجربه می کنیم بیشتر به دلیل تنگناهای عرضه و تقاضای بالا است تا کسادی بازار کار. ما فکر می کنیم امروز زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره نیست، زیرا می خواهیم شاهد بهبود بیشتر فضای کسب و کار باشیم».

رئیس فدرال رزرو اذعان کرد که تورم بالا نگران کننده است و شاید تا سال آینده ادامه پیدا کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها