|
کدخبر: 216496

مردم دیگر طلا نمی‌خرند / ماجرا چیست؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: چنانچه نرخ ارز و اونس جهانی افزایشی باشد، طبیعتا قیمت طلا و سکه هم در بازار افزایشی خواهد بود، با این وجود همچنان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار به شدت کاهش یافته است.

هوشنگ شیشه بران با اشاره به وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: اونس جهانی طی چند روز گذشته به بالاترین قیمت خود در ۶ ماه گذشته رسید و در طول یک هفته گذشته اونس جهانی با افزایش ۴۸ دلاری، به ۱۸۶۶ دلار رسید.

وی افزود: دلار نیز امروز در صرافی ملی با ۳۰۳ تومان افزایش با نرخ ۲۸ هزار و ۱۲۸ تومان و یورو ۳۱ هزار ۸۹۷ تومان معامله شد.

شیشه بران افزود: امروز شنبه نرخ دلار در بازار آزاد به بالاترین رقم خود رسید و ۲۸ هزار و ۴۶۰ تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه دو عامل اونس جهانی و دلار موجب افزایش طلا و سکه در بازار داخلی شده است، گفت: اونس جهانی طلا به دلیل شاخص‌های منفی اقتصادی در آمریکا و افزایش تورم روند صعودی به خود گرفته و تقاضا برای سرمایه گذاری طلا در بازارهای جهانی را افزایش داده است.

وی به بازار طلا و سکه ایران اشاره کرد و افزود: در مقابل بازارها جهانی در ایران داد و ستد طلا همچنان در رکود به سر می برد و کاهش حباب سکه در بازار ایران به دلیل کاهش تقاضا است.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان، تصریح کرد: هفته گذشته به دلیل کاهش تقاضا، ۱۴۰ هزار تومان حباب سکه کاهش داشت.

وی با اشاره به قیمت طلا و سکه در بازار اصفهان، اظهار کرد: قیمت سکه طرح جدید امروز نسبت به پنجشنبه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید، سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید، همچنین قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر نسبت به روز پنجشنبه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: سکه های یک گرمی بانک مرکزی نیز امروز بدون تغییر با قیمت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دادو ستد می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، افزود: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۲هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۷۷ و هزار تومان و هر مثقال طلای آب شده با ۵۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۵ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان فروخته می شود.

وی با پیش بینی بازار طلا، اظهار کرد: چنانچه نرخ ارز و اونس جهانی افزایشی باشد، طبیعتا قیمت طلا و سکه هم در بازار افزایشی خواهد بود، با این وجود همچنان تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه به شدت کاهش یافته است.

شیشه بران تاکید کرد: مطمئنا بانک مرکزی با تدابیر لازم نرخ ارز را در روزهای آینده کاهش خواهد داد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر