|
کدخبر: 215326

پیش بینی مهم از آینده بازار سکه و طلا

در جریان معاملات امروز قیمت‌ها و شاخص‌ها در بازارهای مالی شاهد روند صعودی بود. شاخص بورس در معاملات امروز روند صعودی داشت. قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان رسید و به دنبال افزایش قیمت دلار قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند افزایشی خود در چند روز گذشته را ادامه داد.

در حالی که بازار سهام روز گذشته در اکثر نمادها قرمز بود و با افت ۰٫۶ درصدی به کار خود پایان داده بود امروز به کمک خودرویی‌ها دوباره مثبت شد و سبز به کار خود پایان داد.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۱۱۷واحد رشد و ۰٫۵ درصد رشد در محدوده ۲۰ هزار و ۳۴۹ واحد قرار گرفت. نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز بپارس، غصینو و آریا بودند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر عامل اصلی رشد بورس، روند مثبت خودرویی‌هاست. امروز گروه خودرو خیلی خوب حجم خورد. البته احتمالا این رشد کار بازیگران بازار است تا گلایه و شکایت سهامداران کم شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم فردا نیز بازار با رشد گروه خودرو همچنان مثبت بماند. در این وضعیت سهامدارانی سود می‌کنند که سهم خود را نگه دارند. کسی که در مثبت بفروشد و در منفی بخرد از سود اصلی بازار جا خواهند ماند.

 روز گذشته دامیننس بیت‌کوین از محدوده ۴۲ درصد روندی صعودی گرفت و بیت‌کوین دوباره رشد کرد و محدوده مقاومت مهم خود یعنی ۶۴ هزار دلار را پشت سر گذاشت.

بعد از شکسته شدن محدوده مقاومت ۶۴ هزار دلار به نظر می‌رسد هدف اول بیت‌کوین ۷۳ هزار دلار است و نقاط فیبوناچی هم هدف بعدی را محدوده ۷۳ هزار دلار می‌دانند.

شاخص مقاومت نسبی در نمودار ۴-ساعته بیت‌کوین به محدوده اشباع خرید وارد شده است و اندیکاتور مکدی در محدوده ۶۱ هزار دلار سیگنال خرید صادر کرده است.

MFI هم به زودی وارد محدوده اشباع خرید می‌شود و این یعنی ورود پول به بیت‌کوین.

به عقیده کارشناسان تصویب صندوق SPOT بیت‌کوین می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار باشد همچنین بازار منتظر سیاست‌های ضدانبساطی دولت آمریکاست و به نظر می‌رسد پول‌پاشی فدرال رزرو و چاپ پول آمریکا به نزدیک شدن به پایان واکسیناسون کرونا به اتمام برسد و فعلا بازار منتظر است.

در حالی که عقب نشینی دلار سبب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز افزایش داشت و به بالاترین رقم دو ماه گذشته رسید.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۰۷ درصد افزایش به ۱۸۱۹ دلار و ۶۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰٫۲۳ درصد افزایش به ۱۸۲۱ دلار رسید.

استر جورج رئیس فدرال رزرو کانزاس روز جمعه گفت: «شکی نیست» که وضعیت بازار کار آمریکا بهبود یافته است. وی اضافه کرد، وی برای ارزیابی اینکه اقتصاد آمریکا تا چه اندازه به هدف گذاری فدرال رزرو یعنی اشتغال کامل نزدیک شده است، میزان دستمزدها و انتظارات تورمی را به دقت بررسی می کند.

شاخص ارزش دلار روز دوشنبه تا حدود زیادی ثابت بود، اما روز جمعه شاهد افت ۰٫۴ درصدی بود و از بالاترین رقم بیش از یک سال اخیر فاصله گرفت. همین عقب نشینی کافی بود تا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا در میان خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند افزایش یابد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها