|
کدخبر: 215012

پیش بینی مهم از آینده قیمت سکه و طلا

بازارهای مالی امروز با روند صعودی قیمت‌ها همراه بودند اما شاخص بورس در بازار امروز با روند نزولی معاملات را پایان داد. قیمت دلار در بازار آزاد از مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان عبور کرد و روند افزایشی داشت. به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه افزایش یافت و سکه به مرز ۱۲ میلیون تومان رسید.

در بازار امروز اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز کمی کاهش یافت و به قیمت یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان اعلام شد.

قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا امروز یکشنبه ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در بازار آزاد حدود ۱۲ میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

کارشناسان عقیده دارند با اینکه دامیننس بیت‌کوین به شدت کاهش پیدا کرده اما این کاهش دامیننس با فشردگی و یک الگوی کنج همراه بود و احتمالا دامیننس از همین محدوده ۴۲ درصد دوباره جان می‌گیرد.

این روزها برخی از آلت‌کوین‌ها مانند پولکادات و اتریوم سقف تاریخی جدیدی ثبت کردند و به نظر می‌رسد بازار حالا که دامیننس بیت‌کوین کاهش پیدا کرده کمی به آلت‌کوین‌ها توجه می‌کند.

امیر بیات، کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در رابطه با بازار گفت: به نظرم بیت‌کوین از همین محدوده دوباره جان می‌گیرد و اگر بتواند مقاومت محدوده ۶۳ تا ۶۴ هزار دلار را پشت سر بگذارد احتمالا تا محدوده ۷۳ هزار دلار که محدوده ۱/۶۱۸ فیبوناچی هم هست رشد کند. البته محدوده ۷۳ هزار دلار محدوده مقاومتی مهمی حسوب می‌شود چون به نوعی سقف کانال صعودی بیت‌کوین در حرکت از ۲۹ هزار دلار محسوب می‌شود.

این کارشناس در رابطه با سیگنال‌های تکنیکال برای بازار گفت: اگر بیت‌کوین بتواند محدوده ۶۴ هزار دلار را پشت سر بگذارد یک الگوی سر و شانه را تکمیل می‌کند و این موضوع هم می‌تواند دلیلی برای رشد تا محدوده ۷۳ هزار دلار باشد.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به روند مثبت بازار بورس طی روزهای اخیر انتظار داشتیم که بازار این هفته روند متعادلی طی کند. با توجه به اینکه گروه خودرو و ساخت قطعات هم از منظر قیمتی به محدوده حمایتی رسیدند و هم صحبت از افزایش بیش از پیش نرخ‌های فروش این گروه‌ها هست، حجم نقدینگی بیشتر به سمت این گروه‌ها رفت.

وی افزود: در حال حاضر چون حجم نقدینگی زیادی در بازار معامله نمی‌شود انتظار داریم روند بازار در صورت صعودی بودن ملایم باشد و حجم نقدینگی بین گروه‌های مختلف بچرخد. این به عوامل بنیادی و تکانه‌های قیمتی بستگی دارد.

سماوی با اشاره به عدم عرضه اوراق دولتی، گفت: این حمایت موقت است و به نظر من دولت مسیر قبلی خود را پیش خواهد گرفت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها