|
کدخبر: 208188

آخرین وضعیت بازارهای مالی / واکنش طلا به افزایش قیمت انرژی

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده تقریبا بدون تغییر باقی ماند. افزایش بازده اوراق قرضه و شاخص دلار آمریکا از مهمترین دلایلی است که افزایش قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها را متوقف کرد.

اگرچه در معاملات روز گذشته بازار نفت خام، قیمت‌های نفت خام نیمکس به بالاترین سطح ۷ سال گذشته رسید که عاملی صعودی برای بازار فلزات گرانبهاست اما عوامل نزولی پررنگ‌تر عمل کرده‌اند. به نظر می‌رسد معامله‌گران در انتظار یک جرقه برای تکان معاملات هستند، این جرقه می‌تواند انتشار داده‌های جدید اقتصادی در هفته معاملاتی جاری باشد که اعلام نرخ تورم در روز چهارشنبه بخشی از آن است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۰.۴۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۵۷ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۱ دلار کاهش به قیمت ۲۲.۶۹۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده هر سه شاخص اصلی با افزایش قیمت نفت خام نیمکس نزولی به پایان رسید. تنگناهای زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی نگرانی‌هایی را در رابطه با رشد اقتصاد جهانی ایجاد کرده‌اند. گلدمن ساکس در پیش‌بینی پایان هفته گذشته خود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری و حتی سال آینده را کاهش داد. همزمان برخی از کشورهای اروپایی نگران تامین انرژی مورد نیاز برای گذران فصل زمستان هستند.

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا روز گذشته به حدود ۱.۶۱۲ درصد رسید. گفتنی است بازده اوراق قرضه روند افزایشی در پیش گرفته و این مساله ترس از افزایش تورم و یا حتی رکود تورمی را که ترکیبی از افزایش قیمت‌ها و کند شدن سرعت رشد اقتصادی است، افزایش داده است.

طلا

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۷۲۱.۱۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا ۱۷۷۱.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۸۲.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۴۹.۹۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۴۵.۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی چهار هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ثابت و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۲۱.۴۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۳ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۳.۲۲ دلار در هر اونس مشاهده شده است همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۲.۱۸۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۲ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها