|
کدخبر: 211540

قیمت جدید طلا و نقره در بازار (۴ آبان)

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت و فلز زرد به بالای سطح مقاومت روانی و مهم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و نقره به نزدیکی سطح ۲۵ دلار در هر اونس بازگشت.

طی روزهای گذشته بازار فلزات گرانبها با افزایش نگرانی از افزایش تورم بار دیگر رونق گرفته است. اقتصاددانان و ناظران باسابقه بازار پیش بینی می‌کنند که دوره افزایش تورم جهانی چیزی بیش از یک رویداد گذراست. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۱۳.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۰۹.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۶۶ دلار افزایش به قیمت ۲۴.۶۱۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی داشتند. در ایالات متحده اما هر سه شاخص اصلی روند افزایشی را ادامه داده و در پایان معاملات روز دو شاخص از سه شاخص اصلی موفق به ثبت رکوردهای جدیدی شدند. در طول هفته جاری معاملاتی تعدادی دیگر از شرکت‌ها گزارش درآمد سه ماهه خود را منتشر می‌کنند که می‌تواند به ادامه روند افزایشی بازارهای سهام کمک کند. اگرچه همزمان افزایش نگرانی‌ها از رکود تورمی در جهان که به معنای افزایش قیمت‌ها و رکود رشد اقتصاد جهانی است بر بازارها سایه افکنده است.

گزارش‌های دیگری از ایالات متحده حاکی از آن است که در پایان هفته جاری دولت بایدن ممکن است به رای‌گیری سنا برای طرح کاهش هزینه‌های دولت نزدیک شود.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا تقویت شد. همچنین قیمت نفت خام به روند افزایشی خود ادامه داد و هر بشکه نفت خام در حدود ۸۴ دلار معامله شد. این امکان وجود دارد که افزایش مداوم قیمت انرژی در زمستان نیمکره شمالی منجر بر تمایل به خرید سرمایه‌ گذاران تاثیر بگذارد. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۶۵۶ درصدی رسید.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در یک روند صعودی چهار هفته‌ای قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۳۶.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۸۱۵.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۲۵ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۳ دلار در هر اونس عنوان شده است.

روند صعودی معاملات آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در یک روند صعودی چهار هفته‌ای قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به کمتر از سطح حمایتی ۲۳ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۴.۶۹۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۲۴.۹۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۴.۱۸۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۴ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها