|
کدخبر: 196892

از بازار فلزات گرانبها چه خبر؟ + قیمت

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده اندکی افزایش و قیمت نقره اندکی کاهش یافت؛ این در حالی است که روند معاملات روز گذشته تقریبا باثبات بود و کاهش یا افزایش قابل توجهی در معاملات به ثبت نرسید.

بانک و بیمه از بازار فلزات گرانبها چه خبر؟ + قیمت

هر دو فلز طلا و نقره اخیرا وضعیت نمودارهای کوتاه مدت خود را اندکی بهبود بخشیده‌اند که این مساله باعث می‌شود معامله‌گران به سمت تکنیک‌های طولانی مدت بازارهای آتی متمایل شوند. به نظر می‌رسد هفته معاملاتی جاری که آخرین هفته معاملات تابستانی نیز هست، نسبت به هفته‌های پیشین آرام‌تر باشد. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۲.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۱۲ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۲ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۸۴ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های بورس در ایالات متحده در آخرین روز معاملاتی ماه آگوست روند نزولی در پیش گرفتند؛ این در حالی است که عملکرد یک ماهه هر سه شاخص مثبت بوده و شاخص اس‌اندپی۵۰۰ در طول یک ماه ۳ درصد افزایش یافته است. هر سه شاخص اصلی در طول یک ماه گذشته موفق به ثبت چندین رکورد پی در پی شدند.

کارگزاری اس‌پی انجل SP Angel روز گذشته اعلام کرد فروش طلا و جواهر در چین طی یک سال گذشته در میان مصرف کنندگان جوان چینی به میزان قابل توجهی افزایش یافته تا جایی که میزان تقاضا در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ به دو برابر هم رسیده است. بهبود کلی اقتصاد چین پس از کنترل همه‌گیری کرونا همراه با افزایش محبوبیت وبسایت‌های خرید و فروش آنلاین به رشد تقاضای طلا کمک شایان توجهی کرده است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت و همچنان روند صعودی شاخص در نمودارهای روزانه قابل مشاهده است. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با کمی کاهش به حدود ۶۸.۸۵ دلار در هر بشکه رسید و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۳ درصدی معامله می‌شود.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند صعودی قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۱۸۳۳.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۹.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۸۲۳.۶۰ دلار در هر اونس است در حالی که سطح حمایتی نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۹.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

روند نزولی معاملات آتی نقره سپتامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است این در حالی است که روند نزولی سه ماهه به صورت موقت در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است و قیمت‌های در یک روند صعودی نوپا قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۴.۲۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۴.۵۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳.۳۰۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها