|
کدخبر: 211181

پیش بینی آینده قیمت طلا در کوتاه مدت

امروز درحالی‌که دلار روند صعودی نداشته، قیمت طلا و سکه نسبت به روز شنبه افزایش پیدا کرده که علت اصلی آن رشد حدود ۱۷دلاری اونس جهانی بوده است.

بررسی بازار طلای امروز حاکی از افزایش حدود ۱۶هزار تومانی قیمت طلای ۱۸عیار و رشد ۵۰هزار تومانی بهای سکه امامی است؛ این درحالیست که دیروز بازار تعطیل بوده و امروز هم دلار نوسان چندانی نداشته و روند ارز عمدتا کاهشی بوده ، اما با توجه به افزایش حدود ۱۷دلاری اونس جهانی و شروع معاملات در سطح ۱۸۰۶دلار، شاهد حرکت بازار طلای داخلی در مسیر صعودی بودیم.

بر همین اساس امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مقایسه با روز شنبه حدود ۱۶هزار، بهای سکه طرح جدید ۵۰هزار، سکه تمام طرح قدیم ۶۵هزار، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۱۵۰هزار و ۱۰۰هزار و همچنین قیمت سکه یک گرمی ۸۰هزار تومان افزایش یافته است.

گفتنی است که این رشد قیمت‌ها در بازار طلا درحالی رخ داده که همچنان تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد و برخلاف پیش‌بینی‌ها، حجم معاملات این بازار به‌رغم اتمام ماه محرم و صفر هنوز افزایش نیافته است.

حالا اگرچه پیش‌بینی‌ها حاکی از تداوم روند صعودی اونس جهانی است، اما فعالان صنف طلا بر این باورند که درصورت کنترل نرخ ارز، قیمت طلا و سکه در هفته اول آبان ماه تغییر چندانی نخواهد داشت؛ ضمن اینکه درصورت ورود سیگنال مثبت از وین به بازار ارز، شاهد کاهش قیمت دلار و در پی آن افت ارزش طلا و سکه خواهیم بود.جواهرات

قیمت طلا و سکه امروز ۳ آبان ماه ۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، در جریان معاملات امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۵هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین بهای هر قطعه سکه امامی در بازار امروز به ۱۱میلیون و ۸۲۰هزار و قیمت سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید؛ نیم سکه هم امروز با قیمت شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۳۰هزار تومان فروخته می‌شود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر