|
کدخبر: 210568

با پوشش سرقت در بیمه بدنه خودرو دیگر شبهای پاییز ۱۴۰۰ نگران دزدان ماشین نباشید

ماشین شما دارای قطعات ارزشمند زیادی است و پارک کردن آن در خارج از محل که سارقان می توانند به آن دسترسی پیدا کنند، دور از منطق است.

بانک و بیمه با پوشش سرقت در بیمه بدنه خودرو دیگر شبهای پاییز ۱۴۰۰ نگران دزدان ماشین نباشید
ماشین شما دارای قطعات ارزشمند زیادی است و پارک کردن آن در خارج از محل که سارقان می توانند به آن دسترسی پیدا کنند، دور از منطق است. در حالی که در اکثر موارد،سارقان  وسایل گران قیمت مانند کیف و لوازم الکترونیکی را هدف قرار می‌دهند، آن‌ها می‌توانند لوازم یدکی را نیز به سرقت ببرند. لوازم یدکی مسروقه به آن دسته از قطعات گفته می‌شود که دسترسی راحت‌تری برای سارقان دارند و آن‌ها آسان‌تر می‌توانند این قطعات به فروش برسانند.برخی از این قطعات شامل: موتور، باتری، لاستیک و… است.برای این‌که در رابطه با لوازم یدکی مسروقه اطلاعات کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

سرقت خودرو مشکلی جدی است، مهم نیست در کجای جهان هستید. مهم نیست که سوار یک پراید معمولی هستید یا یک سوپراسپرت درجه یک. منصفانه است که بگوییم هر وسیله نقلیه‌ موتوری یک هدف وسوسه انگیز برای سارقان است.

گاهی اوقات، سارقان قصد دارند قطعات خاص خودرو یا لوازم جانبی آن را به سرقت ببرند نه کل وسیله نقلیه. آن‌ها با چنین هدفی راهی ساده‌تر را برای کسب درآمد انتخاب کرده و گرفتار خطر نیز نخواهند شد.

قطعات خودرو که مکرر سرقت می شوند

لوازم یدکی مسروقه، شامل موارد زیر خواهند بود:

مبدل کاتالیزوری

بخشی از سیستم اگزوز که در زیر وسیله نقلیه شما قرار دارد، مبدل کاتالیزوری است. این دستگاه تنظیم کننده گاز، هدف بسیاری از سارقان است. زیرا این مبدل از فلزات ارزشمندی از جمله پلاتین، پالادیوم، رادیوم و مس ساخته شده است. اگر سارقی بتواند زیر ماشین شما بچرخد و به مبدل کاتالیزوری برسد، آن را می‌بیند و اقدام به سرقت آن می‌کند.

همانطور که گفته شد مبدل‌های کاتالیزوری در داخل خود فلزات گران‌بهایی دارند؛ به همین دلیل است که اگر سارقان آنها را به یک مرکز بازیافت ارسال کنند، می‌توانند پول زیادی به دست آورند.

مبدل های کاتالیزوری به دلیل وجود فلزات نامبرده شده به یکی از ارزشمندترین قطعات یدکی مسروقه تبدیل شده‌اند که ماشین شما می‌تواند به سارقان ارائه دهد.

رینگ و لاستیک

یکی از محبوب‌ترین لوازم جانبی خودرو برای سرقت، رینگ و لاستیک است. این امر به ویژه در مورد رینگ های ورزشی صادق است که از نظر دلار و سنت ارزش بسیار بیشتری دارند. حتی اگر سارقان نتوانند آن‌ها را مستقیم بفروشند، همیشه می‌توانند آنها را از بین برده  و از این طریق به راحتی کسب درآمد کنند.

چه چیزی این قطعات را برای سارقان بسیار ارزشمند کرده است؟ برای شروع، سرقت آن‌ها آسان است. تنها کاری که باید انجام دهند، این است که به نحوی خودروی شما را نگه داشته و بدون هیچ مشکلی چرخ ها و قطعات آن را بردارند.

علاوه بر این، فروش رینگ و لاستیک بسیار آسان است. سارقان می‌توانند آن‌ها را به فروشنده منتقل کنند یا خودشان به صورت آنلاین به سرتاسر کشور ارسال نمایند.

باتری ماشین

یکی دیگر از لوازم یدکی خودرو که در بین سارقان محبوب است، باتری خودرو است. دلیل این امر بسیار ساده است: سارقان می‌توانند این قطعه را به سرعت بفروشند و به درآمد برسند.

چراغهای جلو اتومبیل

وقتی سارقان قصد سرقت دارند، از هیچ قسمتی از ماشین شما دریغ نمی‌کنند. حتی چراغ‌های جلو اتومبیل شما با کمی تعویض قابل فروش است.

 درهای عقب مسروقه

ممکن است بعید به نظر برسد، اما یک جستجوی سریع نتایج بی‌شماری را برای سرقت‌های درب عقب در سراسر کشور نشان می‌دهد.

نکته ضد سرقت: روی قفل درب عقب سرمایه گذاری کنید تا سارقان از برداشتن این قسمت ارزشمند از وسیله نقلیه خود جلوگیری کنند.

سیستم‌های ضبط ماشین

اگر عاشق موسیقی هستید و روی یک سیستم خوب سرمایه گذاری کرده‌اید، ممکن است سارقان وسیله نقلیه شما را برای سرقت هدف قرار دهند.

دستیابی به اطلاعات شخصی

وقتی به سرقت لوازم یدکی خودرو فکر می‌کنیم، ذهن ما به سراغ بسیاری از مواردی می‌رود که قبلاً در مورد آنها بحث کرده‌ایم. اما اگر سارقان حیله‌گر باشند، ممکن است هویت شما را بدزدند. با سرقت اسناد مهم مانند کارت خودرو،  آنها به انواع اطلاعات شخصی دسترسی خواهند داشت.

بیمه بدنه

                    جبران خسارت شکست شیشه در بین پوشش‌های بیمه بدنه ماشین دیده می‌شود.

نکته ضد سرقت:  اسناد مهم ماشین را داخل ماشین خود نگذارید. نسخه‌های دیجیتالی را در تلفن خود نگه دارید. اگر می‌خواهید نسخه های کاغذی داشته باشید، آنها را در کیف پول خود نگه دارید.

بهترین راه ها برای جلوگیری از سرقت خودرو

وقتی صحبت از لوازم یدکی مسروقه می‌شود، باید به خاطر داشته باشید که هرگز نمی‌توانید خطر سرقت را به طور کامل حذف کنید. با این حال،طبق آخرین هشدارهای پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، اقدامات زیر برای کاهش تجربه لوازم یدکی مسروقه پیشنهاد می‌شود:

در اینجا چند راه کلی برای جلوگیری رخداد لوازم یدکی مسروقه آورده شده است:

  1. در صورت امکان در مناطق امن و دارای نور مناسب پارک کنید: اگر به پارکینگ‌های عمومی دسترسی دارید، از آن‌ها استفاده کنید. اگر مجبور شدید در خیابان پارک کنید، سعی کنید منطقه ای با نور زیاد و دید زیاد انتخاب کنید. سارقان از نور بدشان می‌آید زیرا نمی‌خواهند دیده شوند.
  2. همیشه ماشین خود را قفل کنید: کار را برای سارقان آسان نکنید. گاهی اوقات، سارقان قصد ندارند به زور وارد اتومبیل شوند.
  3. وسایل گران‌بها را در اتومبیل خود رها نکنید: هنگامی که وسیله نقلیه خود را ترک می کنید، اشیای قیمتی را بردارید یا حداقل آنها را از نظر پنهان کنید.

آیا بیمه خودرو سرقت را پوشش می دهد؟

اگر قربانی سرقت مربوط به خودرو شوید چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا بیمه خودرو خسارت قطعات سرقت شده خودرو را پوشش می‌دهد؟ بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

چنانچه شما بیمه بدنه را برای خودروی خود خریداری کرده‌ باشید. می‌توانید برای سرقت قطعات خودرویتان از بیمه بدنه خسارت دریافت کنید.بیمه بدنه، بیمه اختیاری‌ست. این بیمه‌نامه  بدنه پوشش‌هایی از جمله پوشش سرقت کلی و درجای خودرو را دارد.

خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه دات کام

بیمه دات کام یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید آنلاین بیمه به حساب می‌آید. این سامانه شرایط خرید اینترنتی انواع بیمه خودرو نظیر خرید بیمه بدنه ماشین و بیمه شخص ثالث  را فراهم آورده است.

بیمه دات کام

                                            خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه دات کام

قبل از خرید بیمه بدنه خودرو به صورت اینترنتی، می توانید با مشاوران  bimeh.com تماس حاصل بفرمایید. همچنین شما می‌توانید سوالات بیمه‌ای خودتان را بپرسید؛ با انتخاب پوشش‌های این بیمه‌نامه  و مقایسه قیمت بیمه بدنه بین شرکت‌های بیمه‌ای معتبر و مختلف، بهترین بیمه بدنه ماشین مناسب با شرایط خود را تهیه نمایید. شما می‌توانید در وب سایت بیمه دات کام به راحتی با چند کلیک ساده خرید بیمه بدنه خود را انجام دهید.

برگرفته از سایت بیمه: https://bimeh.com/

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها