|
کدخبر: 199602

آخرین نسخه قوانین بیمه شخص ثالث پاییز

بیمه شخص ثالث بیمه اجباری است و هر شخصی که اتومبیل یا وسیله نقلیه دارد می‌بایست نسبت به بیمه کردن آن اقدام نماید. بد نیست اگر قبل از بیمه کردن وسیله نقلیه خود قوانین بیمه شخص ثالث را مطالعه نموده و با اطلاعات صحیح، این کار را انجام دهید.

بانک و بیمه آخرین نسخه قوانین بیمه شخص ثالث پاییز

بیمه شخص ثالث بیمه اجباری است و هر شخصی که اتومبیل یا وسیله نقلیه دارد می‌بایست نسبت به بیمه کردن آن اقدام نماید. بد نیست اگر قبل از بیمه کردن وسیله نقلیه خود قوانین بیمه شخص ثالث را مطالعه نموده و با اطلاعات صحیح، این کار را انجام دهید.

هرآنچه در این راهنما ذکر شده است، منعکس کننده‌ی الزامات مندرج در قوانین بیمه شخص ثالث است. در صورت عدم رعایت این قوانین، ممکن است پلیس یا مأموران، خودروی شما را اعمال قانون کنند. در این مقاله قوانینی که آورده شده است، مربوط به قوانینی‌ست که در سال ۱۴۰۰ بیمه مرکزی و سایر مراجع مربوط برای بیمه شخص ثالث تصویب کرده‌اند. برای اطلاع از این قوانین در ادامه ما را دنبال کنید.

بخشنامه قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ + قوانین

رونمایی از قانون جدید بیمه شخص ثالث که تغییرات زیادی را در قالب کاری خود اعمال نموده و قصد دارد کلید واژه‌ی اصلی این مقاله شود و به شما قوانینش را دیکته کند:

این تغییرات را می‌خوانید:

  • از تغییرات بسیار چشمگیر این قوانین می‌توان به قانون جدید انتقال بیمه شخص ثالث و اضافه شدن اطلاعات گواهینامه به این بیمه‌نامه اشاره کرد! در واقع بیمه‌گذار می‌بایست در زمان خرید، اطلاعات راننده را در بیمه‌نامه ثبت کند.
  • قانون عدم انتقال تخفیف از فروشنده به خریدار: در زمان خرید و فروش خودرو به هیچ عنوان نمی‌توانید تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث را منتقل کنید جز به خانواده یا اعضای درجه ۱.
  • قانون جدید در راستای راننده محور شدن صورت گرفته است و برای افرادی که قانون را رعایت کرده و خسارتی وارد نمی‌کنند مثمرثمر بوده و می‌توانند تخفیفات خود را حفظ کنند.
  • برای حفط این تخفیفات طبق قانون، باید اطلاعاتی همچون سند خوردو، پلاک و بیمه شخص ثالث همگی به نام یک شخص باشد.

قانون جدید ثبت اطلاعات گواهینامه در بیمه شخص ثالث

اگر ابتدای این مقاله را خوانده باشید، به این موضوع اشاره کردیم که در قوانین بیمه شخص ثالث که اخیرا بیمه مرکزی به روز رسانی کرده است، می‌بایست اطلاعات گواهینامه به طور کامل ثبت شود. براساس این قانون، زمان خرید بیمه شخص ثالث، می‌بایست به این نکته توجه کنید که بیمه‌گر اطلاعات گواهینامه‌تان را در بیمه‌نامه ثبت نماید تا بعدها دچار مشکل نشوید.در واقع این قانون به منظور شخصی‌سازی (راننده محور کردن) بیمه شخص ثالث صورت می‌گیرد.

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث راننده محور به جای خودرو محوری در قوانین جدید بیمه شخص ثالث ماشین

افزودن اطلاعات گواهینامه رانندگی به بیمه شخص ثالث

این عمل به این خاطر صورت می‌گیرد تا تخفیف عدم خسارت برای همه رانندگان محاسبه شود. در صورت بروز هرگونه تصادف و خسارات احتمالی تنها راننده‌ی مقصر اعمال قانون می‌گردد.

تخفیف پلکانی بیمه ثالث

رانندگان به قانون قبلی معترض بودند!!! حال چرا؟

مدتی پیش رانندگان معترض بودند که چرا باید با یک خسارت تمامی تخفیفاتشان را از دست بدهند؟ یعنی برای یک اشتباه این همه تاوان دادن عدالت است؟ خبرخوشی در تغییرات جدید قوانین بیمه شخص ثالث داریم:

مشکل گفته شده که باعث سروصدای رانندگان شده بود، قانون جدید رنگ سپید صلح را به تن کرده و اعلام همکاری با رانندگان را از سر می‌دهد! براساس این قانون میزان تخفیف عدم خسارت به اعضای هر ۷ سال ۵٪ تعیین شده و حداکثر تا ۷۰٪ برای سال چهاردهم افزایش می‌یابد.

در صورت بروز خسارت‌ها نیز تخفیفات به صورت پلکانی و در چند مرحله کسر خواهد شد:

در حقیقت کسر پلکانی تخفیف بستگی به تعداد خسارت دارد. برای یک بار خسارت جانی ۳۰درصد، دو بار خسارت جانی ۷۰ درصد و برای سه بار و بیشتر ۱۰۰ تخفیف را از دست خواهید داد. همچنین برای یک بار خسارت مالی ۲۰ درصد. دو بار خسارت مالی ۳۰ درصد و سه بار و بیشتر ۴۰ درصد از تخفیفات را از دست خواهید داد.

بخشنامه جدید بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ در رابطه با دیه

در بخش‌نامه جدیدی که در بیمه شخص ثالث اعلام گردیده است، نرخ دیه در سال ۱۴۰۰نیز دستخوش تغییراتی شده است. طبق این قانون:

  • پوشش جانی بیمه شخص ثالث برابر با ۶۴۰ میلیون تومان
  • پوشش حوادث راننده برابر با ۴۸۰ میلیون تومان
  • حداقل پوشش مالی برابر با ۱۶ میلیون تومان
  • حداکثر این پوشش برابر با ۳۲۰ میلیون خواهد بود.
  • برای درک بیشتر این موضوع می‌توان گفت:

اگر راننده مقصر در یک تصادف رانندگی دچار آسیب بدنی شود، توانایی این را دارد که از بیمه شخص ثالث خسارت دریافت کند. این خسارت از محل بیمه شخص ثالث برای راننده مقصر، به اندازه‌ی دیه در ماه‌های غیر حرام بوده و با صدور بیمه شخص ثالث، راننده مقصر هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

برابری دیه بانوان و آقایان

یکی از قوانین مهمی که باید در رابطه با بیمه شخص ثالث بدانید این است که پرداخت دیه و خسارت جانی جنسیت نمی‌شناسد! مرد باشید یا زن فرقی ندارد در هر صورت تفاوتی بین مبلغ دیه بانوان و آقایان نخواهد بود و هر شخصی که در تصادف آسیب می‌بیند یا فوت ‌کند، دیه برابری را دریافت می‌کند.

دیه

برابری دیه بانوان و آقایان طبق قوانین جدید بیمه شخص ثالث و دریافت خسارات جانی تصادفات

قانون خودروی نامتعارف

قانون خودروی نامتعارف که در سال ۹۵ تصویب شد را به خاطر دارید؟ اگر یادتان باشد این قانون به منظور جبران کردن هزینه‌های خسارت خودروهای لوکس وضع شد که در آن دو نوع خودروی متعارف و نامتعارف قرار گرفته بود.خودروی متعارف در حقیقت به خودرویی گفته می‌شود که نرخ آن با نصف نرخ دیه در ماه حرام یا برابر با سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث باشد. حال در سال ۱۴۰۰ این مقدار برابر با ۳۲۰ میلیون تومان شده است.

در چند سال گذشته اگر بیشترین حد تعهدات مالی راننده مقصر از مقدار خسارت بالاتر می‌زد بیمه همان مقدار را پرداخت می‌کرد لیکن در قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۴۰۰ مقدار خسارت تا سقف تعهدات بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت شده و بقیه هزینه‌ها را باید بیمه بدنه راننده‌ی زیان دیده پرداخت کند.

خرید آنلاین بیمه

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث با قانون جدید

با توجه به تغییراتی که در بیمه شخص ثالث رخ داده است بهترین روش برای خرید این بیمه استفاده می‌شود استفاده از پلتفرم‌های خرید آنلاین بیمه مثل بیمه دات کام است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث، به راحتی نرخ و پوشش بیمه شخص ثالث را از شرکت‌های بیمه‌گر مختلف مقایسه نمایید. این وب سایت قوانین جدید بیمه شخص ثالث را در فرآیند خرید بیمه شخص ثالث لحاظ کرده است. شما می‌توانید هنگام خرید بیمه شخص ثالث، از راهنمایی مشاوران بیمه دات کام نیز بهره گرفته و بهترین بیمه متناسب با شرایط خود را تهیه نمایید.

به نقل از مجله بیمه دات کام https: //bimeh.com/mag/

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر