|
کدخبر: 201825

علت افت قیمت طلا در معاملات امروز چه بود؟

انتشار آمارهای مثبت از شاخص خرده فروشی، موضع فدرال رزرو برای شروع به موقع تیپرینگ را تقویت کرد و قیمت طلا تحت تاثیر همین امر حدود ۲.۵ درصد افت کاهش یافت.

قیمت طلای جهانی در معاملات روز چهارشنبه مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد و در نهایت روی ۱۷۹۴ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ۲.۳ درصد پایین‌تر بود و روی ۱۷۵۴ دلار قرار داشت. قیمت طلا در معاملات روز جمعه نوسان محدودی داشت و در نهایت روی همان ۱۷۵۴ دلار ایستاد.

علت افت قیمت طلا چه بود؟

علت اصلی افت قیمت طلا آمارهای مربوط به شاخص قیمت خرده‌فروشی عنوان می‌شود. شاخص قیمت خرده فروشی در ماه گذشته ۰.۷ درصد رشد کرد، مقدار رشد در ماه پیش از آن ۱.۸ درصد بود و انتظار می‌رفت این ماه شاخص ۰.۸ درصد رشد کند. انتشار آمارهای امیدوارکننده پیش از جلسه بازار باز فدرال رزرو احتمالا موجب می‌شود این بانک در اجرایی کردن طرح کاهش خرید دارایی خود مصمم‌تر باشد و تصمیم خود را پیش از اتمام سال عملی کند. جلسه مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو نیز در روز چهارشنبه برگزار می‌شود و احتمالا آمارهای منتشر شده بر تصمیم‌گیری فدرال در مورد نرخ بهره تاثیر خواهد گذاشت. تحلیل‌گران می‌گویند قیمت طلا در حال حاضر در دست هیچ کس نیست.

قیمت بیت کوین افزایش یافت، اما قیمت اتریوم افت کرد

قیمت بیت کوین در ساعت ۱۳ و ۵۷ دقیقه به وقت ایران روی ۴۸ هزار و ۶۶۳ دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به ۲۴ ساعت و ۷ روز گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به ۹۱۶ میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۱ درصد اختلاف داشتند.

بر خلاف بیت کوین تغییرات قیمتی اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بود. قیمت اتریوم روی ۳ هزار و ۵۱۸ دلار قرار داشت و سرمایه آن ۴۱۴ میلیارد دلار ثبت شده بود. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم نیز در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵.۱ درصد اختلاف داشتند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر