|
کدخبر: 201676

آخرین تغییرات قیمت دلار، سکه و طلا (۲۷ شهریور)

قیمت دلار رشد کرد و بالای مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت، اما هنوز حباب قیمتی آن با مقیاس درهم منفی بود. قیمت سکه نیز به مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

قیمت دلار آمریکا که ظهر پنج‌شنبه روی ۲۷ هزار و ۲۲۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز ۲۵۰ تومان رشد کرد و روی ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و بالای ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز ۲۷ هزار و ۵۳۰ تومان بود.

افزایش قیمت دلار در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته عرضه دلار در بازار متشکل رکورد جدیدی ثبت کرد و به مرز ۵۰ میلیون نزدیک شد. اخبار مورد توجه فعالان بازار نیز تم منفی ندارند.

وزارت خارجه آمریکا بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را در جهت منافع ایالت متحده آمریکا خواند، اما شانسی برای دیدار بین هیئت آمریکایی و ایرانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل قائل نبود. رشد قیمت دلار در فضای نسبتا مثبت خبری و حجم بالای عرضه می‌تواند نشانه این باشد که انتظارات بلند مدت فعالان بازار به راحتی تغییر نمی‌کند.

حباب قیمت دلار منفی شد

قیمت درهم امارات ظهر امروز در حوالی ۷ هزار و ۵۲۰ تومان بود. با ضرب کردن این رقم در نرخ تبدیل درهم (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومان به دست می‌آمد، بر این اساس اندزه حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم منفی بود و دلار از این دیدگاه ظرفیت آن را داشت که قدری رشد کند.

قیمت سکه امامی به مرز حساس نزدیک شد

قیمت سکه امامی ظهر پنج‌شنبه روی ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت طلای جهانی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته افت نسبتا شدیدی را به ثبت رساند و در نهایت روی ۱۷۵۴ دلار قرار گرفت.

قیمت طلا روز جمعه نوسانات محدودی را به ثبت رساند و در نهایت روی همان ۱۷۵۴ دلار ایستاد. با وجود افت قیمت طلای جهانی قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار در معاملات امروز قدری افزایش یافت و به مرز حساس ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود و در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار گرفت. اندازه حباب قیمتی سکه در پایان معاملات نیمه اول روز ۳.۳۵ درصد به دست آمد. قیمت سکه برای اینکه مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در همین سطوح قیمتی برای دلار و طلا پس بگیرد، باید حبابی به اندازه ۳.۸ درصد می‌داشت که به طرز دراماتیکی بزرگ نبود.

بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و قیمت سکه امامی چشم به روند قیمتی دلار دارد، اگر قیمت دلار قدری رشد می‌کرد می‌توانست به سکه کمک کند که مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پس بگیرد. به هر روی این اتفاق تا پایان معاملات نیمه اول روز نیافتاد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز رشد کرد و بالای ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت درهم بالای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان قرار داشت. اندازه حباب قیمت دلار، منفی بود و قیمت دلار ظرفیت آن را داشت که قدری رشد کند. قیمت سکه امامی رشد کرد و به مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزدیک شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر