|
کدخبر: 196590

از بازار فلزات گرانبها چه خبر؟

قیمت‌های معاملات آتی طلا و نقره در بازار فلزات گرانبهای ایالات متحده روز گذشته روند کاهشی داشت که به زعم تحلیل‌گران و معامله‌گران بازار، این کاهش قیمت‌ها روند اصلاحی ناشی از صعود پایان هفته گذشته است.

بانک و بیمه از بازار فلزات گرانبها چه خبر؟

اشتیاق سرمایه‌ گذاران در بازارهای ریسک پذیر باعث شد تا دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک موفق به ثبت رکوردهای جدید شوند، این در حالی است که اصولا صعود بازارهای سهام برای بازار فلزات گرانبها به عنوان یک عامل منفی شناخته می‌شود. بر این اساس روز گذشته طلای آتی اکتبر با ۶.۶۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۱۰.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۲۲ دلار کاهش به قیمت ۲۳.۹۴ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند افزایشی داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم دو شاخص از سه شاخص اصلی روند افزایشی داشته و تنها شاخص داو جونز اندکی کاهش یافت. توجه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای شروع هفته معاملاتی معطوف به توفان آیدا بوده که یکشنبه شب سواحل لوییزیانا و می‌سی‌سی‌پی را درنوردید. خبر خروج آخرین شماره نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان هم که روز گذشته منتشر شد، از دیگر عوامل مطرح در بازارها بوده است.

صحبت‌های جروم پاول رییس فدرال رزرو در سمپوزیوم سالانه جکسون هول تاکنون تاثیر خود را بر بازارها بر جای گذاشته است. پاول در این سمپوزیوم اعلام کرد اگرچه فدرال رزرو می‌تواند خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش دهد اما عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد. با اظهارات پاول به نظر می‌رسد سیاست‌ های پولی فدرال رزرو ثبات فعلی خود را حفظ کند.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا اندکی افزایش یافت و نمودارها بیانگر ادامه روند افزایشی است. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به ۶۹ دلار در بشکه رسید؛ همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۲۸ درصدی معامله می‌شود.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است که پس از تقویت بازارها در روز جمعه این روند صعودی به خوبی حفظ شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۱۸۳۳.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به زیر سطح حمایتی کامل ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۲۳.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۱۸۳۳.۴۰ دلار در هر اونس است همچنین سطح حمایتی نخست طلا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۷۹.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. همچنین روند نزولی سه ماهه در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه آگوست یعنی ۲۲.۲۹۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۴.۲۲ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۴.۵۱۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی ۲۳.۷۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها