|
کدخبر: 191728

احتمال کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاری

به دنبال بی ثباتی‌های ناشی از افزایش شیوع کرونا که روند افزایش ارزش دلار را متوقف کرده است، قیمت طلا پس از سه جلسه کاهش قیمت، در معاملات امروز اندکی افزایش یافت.

 به دنبال بی ثباتی‌های ناشی از افزایش شیوع کرونا که روند افزایش ارزش دلار را متوقف کرده است، قیمت طلا پس از سه جلسه کاهش قیمت، در معاملات امروز افزایش یافت.

هر اونس طلا با ۵۰ سنت افزایش ۱۷۳۰.۴۴ دلار فروخته شد.

شمار مبتلایان به کرونا در چندین کشور آسیایی و آمریکا همچنان رو به افزایش است و این امر چشم انداز اقتصادی را تهدید می‌کند و سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های امنی نظیر طلا سوق می‌دهد.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: اطمینان کافی در بازار برای حمایت از طلا به عنوان بخشی از انواع سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد، اما «خریداران احتمالی طلا به علت نگرانی در مورد احتمال آغاز زود هنگام سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی آمریکا مطمئن نیستند.»

قیمت طلا دیروز به علت انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی آمریکا و انتظار برای پایان دادن بانک مرکزی آمریکا از به محرک‌های مالی دوره همه گیری کرونا زودتر از انتظار، به کمترین میزان در بیش از ۴ ماه گذشته رسید و ۴ درصد افت قیمت را ثبت کرد.

افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا می تواند از جذابیت طلا برای سرمایه گذاری بکاهد چراکه این فلز گران بها دارایی بدون بهره است و در این صورت هزینه های نگهداری آن افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها