|
کدخبر: 187325

بررسی روند معاملات در بازارهای جهانی / جایگاه دلار محکم شد

یک سرمایه گذار باسابقه می گوید ، سرمایه گذاری در سهام و بیت کوین «بسیار خطرناک» است ، اما طلا مکان مناسبی است.

قیمت طلا و نقره در معاملات روز دوشنبه ایالات متحده روند نزولی داشت و قیمت نقره در پایین ترین سطح سه ماهه قرار گرفت. وضعیت های نزولی روزانه برای بازارهای اصلی باعث شد که گاو های فلزی در شروع هفته از معاملات کنار بمانند ، زیرا قیمت نفت خام به شدت پایین آمد و شاخص دلار آمریکا محکم تر شده است. معاملات آتی طلای اوت (آگوست) با کاهس ۹.۵۰ دلار در ۱،۸۰۵.۷۰ دلار و نقره سپتامبر(شهریور) با ۰.۵۹ دلار پایین آمدن در هر اونس ۲۵.۲۰ دلار قرار گرفت.

نفت خام به شدت پایین آمده ، و به پایین ترین سطح پنج هفته ای خود رسیده و در حدود ۶۷.۰۰ دلار در هر بشکه معامله می شود. گزارش ها حاکی از آن است که در یک نشست غافلگیرکننده اوپک پلاس این کارتل موافقت کرده است که تولید نفت خام جمعی خود را هر ماه تا پایان سال ۲۰۲۲ حدود ۴۰۰هزار بشکه در روز افزایش دهد. اگر قیمت نفت خام واقعاً به اوج رسیده باشد ، این یک عنصر منفی برای کل بخش کالای خام ، از جمله فلزات است. در همین حال ، شاخص دلار آمریکا در یک شب در حالی که شاخص در روند صعودی قیمتی کوتاه مدت ادامه داشت ، به بالاترین سطح ۳.۵ ماهه رسید.

کاهش شدید بیت کوین

بیت کوین یک روز پس از آنکه بازار شاهد افزایش تقاضا برای نقد کردن بیت کوین های در دسترس بود، در حال سقوط است.

معاملات ارز رمزنگاری در کمترین زمان سه هفته گذشته یعنی ۳۰هزار و ۷۰۰ دلار معامله شد که نشان دهنده افت ۳.۵٪ در روز است. این کاهش حمایت مهم ۵۰ هفته ای متحرک ۳۲هزار و۲۵۰ دلار را به سمت مقاومت تبدیل کرده است.

داریوش سیت ، مدیر عامل QCP Capital مستقر در سنگاپور ، گفت: « علاقه به خرید BTC برای ماه دسامبر(دی) در اندازه قابل توجهی وجود داشت. علاقه مناسبی برای فروش سپتامبر BTC نیز وجود داشت.»

همچنین بر اساس گزارش کیتکو، سرمایه گذار و خرس باسابقه دیوید تیس گفت ، سرمایه گذاری در سهام و بیت کوین در حال حاضر یک کار "بسیار خطرناک" است ، در حالی که طلا مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است.

مدیر سابق صندوق خرس محتاط و در حال حاضر مشاور AdvisShares Ranger Equity Bear ETF دیوید تیس به CNBC گفت: یک بازار سهام گران قیمت و سطح بالای بدهی باید بسیاری از سرمایه گذاران را نگران کند.

او گفت: « ما بدهی هایی را اضافه می کنیم که هرگز ندیده ایم. ما بازار خزانه داری را تجربه می کنیم که با کاهش چشمگیر نرخ بسیار عجیب عمل می کند. ما هنوز از جنگل خارج نشده ایم و این یک بازار خطرناک است.»

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر