|
کدخبر: 184824

قیمت طلا فردا به کدام سو می رود؟

با اعمال محدودیت‌های کرونایی دوباره تقاضا برای خرید طلا کم شد. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر گفت: با افزایش قیمت دلار، طلا اندکی گران شد. در آستانه ماه محرم قرار داریم و امیدواریم هفته آینده تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود.

همگام با موج پنجم کرونا بازار طلا تعطیل شد. به دنبال آن تقاضا برای خرید طلا هم کاهش پیدا کرد. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران با اعلام این خبر توضیح داد: انس جهانی طلا روند کاهشی دارد. امیدواریم هفته آینده تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود؛ در آستانه ماه محرم قرار داریم و در این ماه معمولا خرید طلا کمتر می‌شود.

محمد کشتی‌آرای درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا گفت: در این هفته انس جهانی طلا بین ۱۰ تا ۱۲ دلار نوسان داشت. برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۵۵ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. قیمت سکه هم در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

او گفت: قیمت طلا براساس قیمت دلار و انس جهانی تعیین می‌شود؛ بنابراین تا روی کارآمدن دولت سیزدهم طلا نوسان افزایشی دارد.

کارشناسان بازار طلا و ارز معتقد هستند که اگر مذاکرات احیای برجام به بن‌بست بخورد بازار ارز بار دیگر می‌تواند دلار ۳۰ هزار تومانی را ببیند و طلا نیز از قیمت دلار متاثر خواهد شد.

هرچند که آن‌ها با اشاره به رشد سرسام‌آور نقدینگی و پایه پولی در ایران بار‌ها به صراحت تاکید کرده‌اند که حتی اگر برجام احیا شود، احتمال سقوط قیمت‌ها در بازار‌های مختلف تقریبا وجود ندارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها