|
کدخبر: 184623

افت شدید اتریوم همپای بیت کوین

بازدهی اوراق خزانه به کمترین مقدار ۴.۵ ماه اخیر رسید، قیمت طلا تا نزدیکی ۱۸۱۵ دلار بالا رفت و در صورت جلسه فدرال اضطراری برای افزایش نرخ بهره دیده نمی‌شود.

بانک و بیمه افت شدید اتریوم همپای بیت کوین

طلای جهانی هنوز جایگاه خود بالای مرز ۱۸۰۰ دلار را تثبیت نکرده است و از این مرز بالا و پایین می‌رود. طلا در آخرین ساعات معاملات روز گذشته مرز ۱۸۰۰ دلار را از دست داد و در شروع معاملات امروز در حوالی ۱۷۹۷ دلار قرار داشت. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز با دامنه کمی نوسان داشت، اما در ادامه رشد کرد و تا نزدیکی ۱۸۱۵ دلار نیز بالا رفت. فراز و فرود قیمت طلا در حالی اتفاق افتاد که بازدهی اوراق قرضه ده‌ ساله خزانه‌داری آمریکا که در دوران پاندمی رقیب اصلی طلا محسوب می‌شد افت شدیدی داشت. بازدهی این اوراق در حوالی ۱.۲۸ درصد قرار گرفته است. این رقم برای بازدهی اوراق از ۱۸ فوریه مصادف با ۲۹ بهمن ماه سابقه نداشت. البته همبستگی منفی بین بازدهی این اوراق و قیمت طلا اخیرا قدری تضعیف شده بود، با این وجود کاهش بازدهی این اوراق حائز اهمیت است و جهت تغییرات سیاست‌های پولی فدرال رزرو را نشان می‌دهد. تغییرات شاخص دلار نیز امروز منفی بود. البته شاخص دلار بالای ۹۲.۵ قرار دارد. 

صورت جلسه فدرال دو پهلو بود

بازگشت طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار و سپس صعود آن تا نزدیکی ۱۸۱۵ دلار در حالی اتفاق افتاد که مسائل مطرح شده در صورت جلسه نشست کمیته بازار باز فدرال رزرو به گونه‌ای دو پهلو بودند. مثلا این مسئله مطرح شده بود که ممکن است کاهش خرید اوراق یا اقدام در مورد نرخ بهره با توجه به داده‌ها زودتر از موعد اتفاق بیافتد با این وجود هیچ اضطراری در سخنان ایشان دیده نمی‌شد و عمدتا معتقد بودند که تورم فروکش خواهد کرد. 

افت شدید قیمت بیت کوین و اترویم

در ساعت ۱۲ و ۲۳ دقیقه به وقت ایران قیمت بیت کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ درصد افت کرده بود و روی ۳۲ هزار و ۵۱۸ دلار قرار داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به ۶۱۰ میلیارد دلار کاهش یافته بود. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ هزار و ۹۹۸ و کمترین قیمت آن ۳۲ هزار و ۴۷۳ دلار بود. این دو قیمت با هم ۷.۸ درصد اختلاف داشتند. با افت قیمت بیت کوین و نزدیک شدن آن به ۳۰ هزار دلار دامنه نوسان قیمت آن بزرگ شده است.

قیمت اتریوم در ساعت ۱۲ و ۲۹ دقیقه عصر به وقت ایران نسبت به ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸ درصد افت کرده بود و روی ۲ هزار و ۱۸۳ دلار قرار داشت. سرمایه بازار این ارز دیجیتال به ۲۵۵ میلیارد دلار کاهش یافته بود. کمترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۷۵ دلار و بیشترین قیمت آن ۲ هزار و ۴۰۴ دلار ثبت شده بود. این دو رقم در حدود ۱۱ درصد با هم اختلاف داشتند. دامنه نوسان قیمت اتریوم نیز همراه با افت قیمت بزرگ شد.

 

ارسال نظر