|
کدخبر: 182305 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

جانی دپ راز مرگ مشکوک مکافی را افشا خواهد کرد؟

سال‌های پایان عمر مکافی همراه با چاشنی فرار بود و بر روی کشتی تفریحی‌اش زندگی می‌کرد اما سفرش به استانبول انجام نشد و در فرودگاه بارسلونا توسط پلیس اسپانیا دستگیر شد. در نهایت هم جسد مک آفی به صورت حلق‌آویز در سلولش پیدا شد.

فناوری جانی دپ راز مرگ مشکوک مکافی را افشا خواهد کرد؟

نام جان مکافی چند وقت یک‌بار در رسانه‌ها مطرح می‌شد و همیشه همراهش حاشیه‌هایی بود. در چند روز گذشته حاشیه این نام به اوج رسید و خبر خودکشی شخصیت مرموز فناوری اطلاعات در صدر اخبار قرار گرفت. به این بهانه نگاهی به زندگی پر فراز و نشیب و معماگونه جان مکافی خواهیم داشت.

تولد تا معروفیت جان مکافی

مک آفی متولد سپتامبر ۱۹۴۶ در انگلیس است و در کودکی با خانواده به امریکا مهاجرت کرد. پدر جان زمانی که او ۱۵ ساله بود به دلیل اعتیاد خودکشی کرد. کابوسی که او را رها نکرد و اگر سناریو خودکشی‌اش درست باشد، او هم به سرنوشت پدرش دچار شده است.

البته در دوران تحصیل او هم گرفتار اعتیاد شد اما با فروش مجله به خانه‌ها سرمایه اندکی جمع کرد. مکافی با کارخانه سیستم‌های «کارت پانچ» به صورت جدی وارد بحث فناوری شد و در حوزه راه‌آهن نیز ورود کرد اما در این دوره با اعتیاد مواجه شد. اعتیاد او شدت گرفت و فعالیتش در راه‌آهن با اختلال روبه‌رو شد. مکافی تجربه فعالیت در کمپانی‌های تکنولوژیک، ناسا، کمپانی Omex و... را نیز دارد.

در دوران کار خود نهایتاً توانست اعتیاد را شکست دهد و با ورود ویروس‌ها به کامپیوترهای خانگی شرکت آنتی‌ویروس خود را تأسیس کرد. حمله ویروسی به نام «میکل‌آنژ»، به کامپیوترهای شخصی در سال ۱۹۹۲ زندگی مک آفی را متحول کرد. او سهام شرکتش را در بازار بورس عرضه کرد و تبدیل به یک میلیونر شد. در سال ۱۹۹۴ از شرکت مک آفی استعفا داد و با فروش سهامش ۱۰۰ میلیون دلار نصیبش شد.

بعد از استعفا از شرکت مکافی، زندگی او همراه با موضوعات مختلفی مثل مشاوره به استارتاپ ها، سخنرانی در استنفورد و دانشگاه‌های دیگر، پروژه‌های ناموفق برای تأسیس شبکه‌های اجتماعی بانام‌های PowWow و Tribal Voice و... همراه بود.

در سال ۲۰۰۸ جان مک آفی نیز درگیر رکود اقتصادی دنیا شد و سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری او به ۴ میلیون دلار تقلیل یافت. او دارایی و زمین‌های خود را فروخت و به کشور بلیز رفت. مکافی به دنیای آنتی‌بیوتیک‌ها نیز وارد شد اما بعد از حضور و زندگی در مناطق محروم تصمیم گرفت که رابطه خود با جامعه را به شکل کامل قطع کند. نکته جالب این که او در بلیز متهم به قتل همسایه‌اش نیز شد. فرار او از بیلیز نافرجام بود و در گواتمالا دستگیر شد. البته به واسطه مشکلات قلبی به امریکا برگشت. در سال ۲۰۱۳ دوباره به سمت اعتیاد رفت و یک ویدیو با عنوان «چگونه آنتی‌ویروس مک آفی را حذف کنیم» منتشر کرد.

مک آفی در اکتبر دو سال پیش در فرودگاه بین‌المللی بارسلونا به اتهامات فرار مالیاتی دستگیر شد و مجازات ۳۰ سال زندان برایش در نظر گرفتند. قرار بر این بود که به مکافی را به امریکا استرداد کنند اما سرنوشت دیگری برایش رقم خورد.

مکافی1

مکافی و رمزارزها

جنجال مکافی در حوزه فناوری به رمز ارزها نیز کشیده شد و نظرات او پیرامون ارزهای دیجیتال حاشیه‌هایی داشت. او مدعی بود که بیت کوین تا سال ۲۰۲۱ به ۱ میلیون دلار خواهد رسید. او آن‌قدر نسبت به ادعایش مطمئن بود که گفته بود، اگر پیش‌بینی‌اش درست از آب در نیایید؛ در پخش زنده شبکه ملی امریکا اقدامی غیرقابل تصور انجام خواهد داد.

این جنجال پس از مرگ او تمام نشد. هتلی که جان مکافی قبل از دستگیری در آن اقامت داشت، در حقیقت مزرعه استخراج بیت کوین بود.

مکافی پا در کفش سیاسیون هم کرد

چهره مرموز فناوری دو دوره نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌ هم بود اما موفقیتی کسب نکرد. جان مکافی در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نامزد «حزب لیبرترین» برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

داستان مکافی چگونه تمام شد؟

سال‌های پایان عمر مکافی با چاشنی فرار همراه بود و بر روی کشتی تفریحی‌اش زندگی می‌کرد اما سفرش به استانبول انجام نشد و در فرودگاه بارسلونا توسط پلیس اسپانیا دستگیر شد. پلیس اسپانیا اعلام کرد که جسد مکافی را به صورت حلق‌آویز در سلولش پیدا کرده است. او منتظر حکم استرداد به امریکا بود اما سخنگوی وزارت دادگستری کاتالونیا خودکشی او را تائید کرد.

مکافی2

چرا عده‌ای خودکشی او را باور نمی‌کنند؟

به این دلیل خودکشی مکافی باورکردنی نیست که او در سال ۲۰۱۹ در توییتی اعلام کرد. دولت آمریکا به او گفته است که کاری می‌کنند خودش را بکشد! او در ادامه اعلام کرده بود که اگر خودش را کشت، کار خودش نیست. این موضوع را بر روی دستش نیز تتو کرده بود. نکته جالب در خصوص خودکشی جان مکافی این هست که خیلی‌ها از ایلان ماسک صحبت کرده‌اند و آینده‌ای مشابه برای او پیش‌بینی می‌کنند. همچنین قرار فیلمی براساس بخشی از زندگی او بسازند که احتمالا جانی دپ نقش جان مک آفی را بازی خواهد کرد. باید منتظر باشیم، شاید با این فیلم حقایقی از زندگی و مرگ مک کافی منتشر شود.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها